ועדת השחרורים בבית הסוהר מעשיהו הורתה לשחרר בחור צעיר כבן 20 לאחר שעבר הליך שיקומי יוצא מן הכלל וברצונו ללכת למכינה לפני גיוס לצבא.

הותר לפרסום שמו של השוטר החשוד באונס צעירות והטרדת בעלת מוגבלות
נהג בשכרות וללא רישיון: תושב הצפון נעצר בגין מעורבות בתאונת דרכים

הצעיר גדל במשפחה חרדית. בגיל 13, במקום לחגוג בר מצווה, הוציאו אותו מהבית בצו ובגיל 15 הוא כבר הפך להומלס. בימים אלה הצעיר ריצה עונש מאסר של 20 חודשים בגין עבירת שוד, אך הצעיר החליט שאל בית הסוהר הוא לא חוזר.

עו"ד דניאל מירסקי מהסנגוריה הציבורית שייצג את הצעיר, אמר לוועדת השחרורים: "אנחנו רוצים שהוא קודם כל ישולב בהוסטל, הוכחה שלו למקום הזה ובנובמבר הקרוב שילוב במכינה קדם צבאית על מנת שבסופו של יום הוא יהיה חייל מן המניין".

הצעיר עצמו אמר לוועדה: "אין לי תירוצים. באמת אני מתנצל על כל דבר שעשיתי בתיק ומאז שנכנסתי למאסר שמתי לב שהמחשבה שלי משתנה, אני רוצה באמת חיים נורמטיביים. כמו שהחלום שלי היה בעבר להתגייס, זה עדיין החלום שלי ואני אלחם על זה".

על האירוע בגינו הורשע, אמר הצעיר: "אני חשבתי על המעשים האלה בתקופת המאסר שלי הרבה פעמים ואני מתנצל על המקרה שקרה ואני מתבייש בעצמי. אני לא אעשה את המקרה הזה שוב ואני לא אחזור לבית סוהר שוב".

חברי הוועדה החליטו לשחרר את הצעיר לחופשי. בהחלטתם, כתבו חברי הוועדה: "מדובר באסיר צעיר שהתעשת. מי שמבין את חומרת מעשיו ומעוניין לשנות את אורחות חייו, ומכך אי אפשר אלא להבין שמסוכנותו לשלום הציבור פחתה. היום הוא ראוי לשחרור".