הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

מטבע הדברים הציבור הרחב אשר מבלה בבריכה אינו מודע לסכנות הטמונות בסביבת הבריכה ובעת הרחצה בה. החופש הגדול נמצא בעיצומו ואיתו הבילוי של הילדים, וגם של המבוגרים, בבריכות השחייה. עורך דין מיכאל ברנד, מומחה לדיני נזיקין ומימוש זכויות רפואיות, מתריע מפני השימוש בבריכות ומבהיר כי עלינו לצאת מהשאננות.

"בילוי בבריכה", הוא אומר, "זה בילוי של חוויה כיפית ושמחה, אבל הסכנות הגדולות הן טביעה ועוד סכנות שהציבור לא מודע אליהן כי הוא שאנן. כשאתה מגיע לבריכה אתה לא ער לכך שיש סיכוי שתיפול על שפת הבריכה, אתה לא חושב שתתחשמל או שתיפגע בחומר חיטוי שנמצא במים. הציבור לא מודע והוא אדיש כי הוא חושב שהולך לבלות ולא חושב שייפצע".

אף שכשאנחנו חושבים על תאונות בבריכה אנחנו חושבים בעיקר על מקרי טביעה, לדברי עו"ד ברנד, דווקא אלו הן הפחות נפוצות. "לפי הסטטיסטיקה", הוא אומר, "בערך 20 אחוז מהתאונות הן של טביעות, לא רק כאלו המסתיימות במוות, אלא נזקים עקיפים לאחר טביעה. אנחנו רואים הרבה תאונות של נפילה והתחשמלות. פגיעה מחומר כימי שהוסיפו לבריכה כמו כלור וכדומה".

מה עלינו לעשות כשאנחנו מגיעים לבריכה? איך להיזהר?
עו"ד ברנד: "לפני שמגיעים לבריכה רצוי לדעת שהבריכה פועלת ברישיון על פי חוק. אל תסמכו על כך שהרשות המקומית מפעילה את הבריכה ברישיון ועל אחת וכמה על גוף פרטי שמפעיל את הבריכה בהתרים הנדרשים, תבדקו אותם. תסתכלו איפה אתם יושבים, תסתכלו על הסביבה, שאין כבלים, שיש פסים למניעת החלקה ליד הבריכה כדי שלא תיפלו בכניסה או ביציאה".

את מי תובעים במקרה של תאונה בבריכה?
עו"ד ברנד: "אם זו בריכה של רשות מקומית אז אותה והיא מצידה תפעיל את פוליסת הביטוח. כשהתאונה מתרחשת בבריכה המופעלת על ידי גוף פרטי אז נתבע אותו. בשני המקרים יש אפשרות לתבוע גם ביטוחים פרטיים. אם אדם נפצע בתאונה הוא יכול לתבוע גם את הביטוח הפרטי שלו, ואם מדובר בילד אפשר לתבוע את ביטוח התלמידים. במקרה של ילדים לא משנה אם הם נפגעו במהלך בילוי משפחתי או כשהיו במסגרת של קייטנה או כל מסגרת אחרת, הביטוח עדיין תקף".

מה עושים במקרה של פציעה בבריכה?
עו"ד ברנד: "הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לדווח למפעיל הבריכה ולמציל. המציל צריך להיות מוסמך להגיש עזרה ראשונה עד להגעת צוות מד"א. לאחר הטיפול של המציל יש להתפנות לטיפול רפואי. במפגש עם הצוות הרפואי דייקו בנסיבות והקפידו לתעד אותן גם בדף. שמרו כל תיעוד רפואי שקיים ותנסו לקבל דוח תאונה גם ממפעילי הבריכה, כי גם שם אמור להיות תיעוד של המקרה. בכל מקרה, הקפידו לשמור את כל הקבלות על ההוצאות ששילמתם בשל המקרה – הסעות, טיפולים, תרופות וכל דבר אחר".

יש לך טיפ למתרחצים?
עו"ד ברנד: "אל תהיו שאננים. כשאתם מגיעים לבריכת שחייה תזכרו שמדובר במקום שמהווה פעילות אתגרית. אין מדובר רק בכיף ומשחק אלא בפעילות אתגרית לכל דבר בעניין. גם במים רדודים וגם במים העמוקים יכולה להתרחש תאונה".

עו"ד מיכאל ברנד עוסק בייצוג נפגעים ומבוטחים בלבד בתאונות דרכים, תאונות במרחב הציבורי, תאונות עבודה, ביטוח לאומי על כל רבדיו ותביעות פוליסות פרטיות.

לאתר עו"ד ברנד: https://miblaw.co.il/
לכרטיס עורך הדין באוביטר: https://bit.ly/45rHKok
ליצירת קשר עם עורך דין ברנד בווטאסאפ: https://wa.me/972545929568

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר