פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה אנשים הנאשמים ברצח של עבדול ראוף קזאז בטיילת יפו לפני כשנתיים.

הנאשמים הם חאלד מוסראתי, איאד חאמד ומוסטפא שקרא. נאשם נוסף הוא אדהם בואב הנאשם בקשירת קשר לביצוע פשע. על פי כתב האישום, ההחלטה לרצוח את קזאז התקבלה בין מוסראתי, חאמד ושקרא בשל סכסוך בין מוסראתי לקזאז בנוגע לפרוייקטים של נדל"ן בתל אביב - יפו.

לאחר התארגנות שכללה קניית מכשירי טלפון ללא בעלים, מוסראתי וחאמד הגיעו בסוף אוקטובר 2021 סמוך לביתו של קזאז, ולאחר שלא מצאו אותו הם הסתובבו באזור יחד עם שני הנאשמים האחרים בכדי לאתרו.

לאחר כחמש שעות מהניסיון הראשון למצוא את קזאז, מוסראתי וחאמד הבחינו בקזאז כשהוא נוסע ברכבו. השניים התחילו לנסוע בעקבות הרכב, לכיוון נמל יפו. כשהגיעו לצומת, השניים נכנסו עם רכבם ברכבו של קזאז וגרמו לעצירתו.

קזאז יצא מהרכב, ונמלט לעבר חניון נמל יפו. מוסראתי וחאמד ירדו מרכבם ורצו אחרי קזאז כשהם יורים לכיוונו. באותו הזמן, היו בחניון אנשים נוספים שנאלצו להסתתר בכדי לא להיפגע מהירי במהלך הניסיון של השניים לרצוח את קזאז.

קזאז הגיע אל חומה שמפרידה בין הטיילת לבין הים וקפץ אל מעבר לחומה. אחד מהשניים שרדפו אחרי קזאז, מוסראתי או חאמד, נעמד מעל קזאז וירה לעברו במשך 20 שניות מספר רב של יריות. כתוצאה מהירי, נקבע מותו של קזאז.