הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

נערה מחיפה טוענת כי זכתה להערות מעליבות מצד נהג אגד על רקע לבושה וכעת היא תובעת. לדבריה, הנהג אמר כי "עם לבוש כזה הולכים לים ואסור לעלות ככה לאוטובוס". לטענתה, בשל הערות הנהג היא נאלצה לרדת מושפלת מהאוטובוס ובשל כך דורשת פיצוי כספי. באגד הגיבו כי התקיים בעניין בירור וכי התביעה תידון בבית המשפט. 

האם ראוי לעלות על תחבורה ציבורית בלבוש "לא צנוע"? 
מבחינת עוה"ד ירדן שלומי, אימבר גולן פרטוש, יוחנן דוניץ, אסף טל וד"ר יפעת בן אבי בראון הדעות חלוקות. עורכי הדין דנו בנושא בתוכנית מחוץ לפרוטוקול שמנחה העורך הראשי של אתר חדשות המשפט אוביטר - מולי ארי.

"יש הדרת נשים בתחבורה הציבורית שאנחנו שומעים עליה יותר ויותר כל הזמן", אומרת עו"ד ירדן שלומי, מומחית לדיני משפחה. "במקרה הזה מדובר במי שחוותה את המקרה לפני חמש שנים והחליטה להגיש תביעה רק עכשיו. ביהמ"ש יחליט אם זה קרה בגלל שזה בכותרות עכשיו. חיכיתי שמישהי תבוא ותשים את זה על שולחן. לדעתי זו צריכה להיות תביעה ייצוגית, זו מדיניות של נהגים תלוי גיאוגרפיה, יש מקומות שזה פשוט הכלל". 

עו"ד אסף טל, סניגור פלילי השיב: "זה עצוב ששרות בממשלה סותמות על כך את הפה". 

לדברי עו"ד ד"ר יפעת בן אבי בראון, המתמחה בחדלות פירעון ושיקום כלכלי, "אישה לא צריכה לעלות לאוטובוס בתחתונים וחזייה". אך לפי עו"ד אסף טל, הלבוש שלה בכלל לא רלוונטי לנושא. "לפני כמה שנים", אמר, "הייתה רווחת הדעה שמי שנאנסת יכולה לפתות בלבוש ולהזמין אונס. ילדה בת 11 שעולה עם בגד ים לאוטובוס מאשימים אותה בפתיינות? ילדה בת 14 במדינה דמוקרטית יכולה לעשות מה שהיא רוצה. כל עוד אני לא תחת משטר טליבאני, ואנחנו קרובים, זו זכותה".

עו"ד ירדן שלומי העוסקת בתחום דיני המשפחה מסכמת: "זו שאלה מוסרית איך ההורה מרשה לה להתלבש, זה לא קשור לנהג שתפקידו היחיד הוא  להביא אותה מנקודה א ל-ב'".

עקבו אחר התוכנית מחוץ לפרוטוקול
פייסבוק | אינסטגרם | טיקטוק | יוטיוב | טוויטר | חדשות משפט לוואטסאפ

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר