סערת פגסוס: נדחתה העתירה שהוגשה להוצאת צו ביניים במעמד צד אחד, שיאסור על הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת פגסוס. ביחד עם הדחייה, קבע היום (רביעי) השופט יחיאל כשר כי על הממשלה להגיש את תגובתה לעתירה ולבקשה לצו הביניים עד לתאריך ה-15 באוקטובר.

"הממשלה חרגה מסמכותה": נדב ארגמן ואחרים עתרו לבג"ץ נגד "ועדת פגסוס"
"הממשלה חרגה מסמכותה": נדב ארגמן ואחרים עתרו לבג"ץ נגד "ועדת פגסוס"

את העתירה הגישו מוקדם יותר היום ארגון "מאבק הגלימות", ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן ומנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, אלוף במיל׳ אמיר אשל. את ההחלטה על הקמת הממשלה קיבלה הממשלה בתחילת השבוע. 

העימות בוועדת החוקה בדיון על פרשת פגסוס ו-NSO (צילום :ערוץ הכנסת)

מהעותרים נמסר: "תמצית העתירה ומהותה - החלטת הממשלה התקבלה תוך חריגה מסמכות ועומדת בניגוד חריף לעמדת היועצת המשפטית לממשלה".

"ממשלתית והחלטת ממשלת ישראל מיום 27.8.2023, להרחיב את סמכויותיה של ועדה זו ולהשוותן לאלה של ועדת חקירה ממלכתית - אשר התקבלו תוך חריגה מסמכות, ממניעים זרים, לקידום מטרות פסולות, בניגוד עניינים, תוך אי שקילת שיקולי פגיעה בביטחון המדינה, בהתעלמות מוחלטת מעמדת גורמי הביטחון הרלבנטיים", נכתב בעתירה. 

עוד צויין: "בניגוד לעמדת המשיבה 6, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה - להקים ועדת בדיקה ממשלתית בהתאם לסעיף 8א לחוק הממשלה, התשס"א-2001 ("חוק הממשלה"), לבחינת התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות, הייעוץ המשפטי לממשלה והמחלקה לחקירות שוטרים, בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף מידע בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה (להלן בהתאמה: "החלטת הממשלה", "עמדת היועצת המשפטית לממשלה", ו-"ועדת הבדיקה הממשלתית" או "הוועדה")".