חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה כתב אישום נגד מידאן נמירי מטובא זנגריה, בגין גניבת בקר משטחי מרעה במועצה האזורית מבוא חרמון. 

על פי כתב האישום, נמירי קשר קשר עם אדם נוסף לגנוב בקר משטחי מרעה. האדם הנוסף הגיע לשח עם קרייזלר שאליו מחוברת עגלה נגררת להובלת בקר – והשניים הובילו לתוך העגלה פרה מתוך שטח המרעה, ששוויה הוא כ-7,000 ש"ח. 

נמירי נסע ברכב כשמאחוריו נוסע האדם הנוסף עם הרכב אליו מחוברת העגלה הנגררת עם הפרה הגנובה. בשעה 1:15 בלילה, כוחות המשטרה עצרו את הרכב שהוביל את הפרה הגנובה, ונמירי ברח מהמקום.

המשטרה ביקשה מבית המשפט לעצור את נמירי עד לום ההליכים נגדו. בבקשת המשטרה נכתב: "האלמנט הייחודי של עבירות חקלאיות הוא זה אשר מקים למעשה 'מסוכנות" 'נוספת. העובדה כי הרכוש החקלאי נמצא ככלל בשטחים פתוחים אשר לא ניתן לפקח עליהם ולאבטח אותם מגניבות, כך שלמעשה כל אדם בכל זמן נתון יכול בקלות ללא תחכום רב לגנוב את עמל כפיהם של חקלאים ולהנות מרווח אשר הוא גורף לכיסו ללא סיכון רב וממשי שהרי מלאכת הפיקוח והאכיפה הינה קשה עד מאוד".

עוד נכתב כי עלויות האבטחה הגבוהות והנזקים שנגרמים לחקלאים מהגניבות, מתגלגלים על הציבור במחירים של התוצרת שנמכרת "כך שאדם שטימא ידו וגנב בקר פרי או ירק בכמות מסחרית בכדי לעשות רווח קל, למעשה פגע לא רק בחקלאי עצמו אלא בציבור כולו".