בית המשפט העליון הורה לשחרר לחתונת אחותו אדם הנאשם בייצור סמים במשקל של כ-200 ק"ג וגניבת חשמל בערך של כרבע מיליון ש"ח, זאת לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את הבקשה.

התעכבו שלא צורך: הממצא הבעייתי על ההליך הפלילי בישראל
ניסיון חיסול: גבר נפצע קשה בפיצוץ רכב ברמלה

השופט יחיאל כשר אף הורה לשחרר ממעצר את הנאשם לחלופה טיפולית סגורה. החלופה הומלצה על ידי שירות המבחן לאור כך שהנאשם "החל בתהליך חשבון נפש והתבוננות פנימית בכשליו ודפוסיו המכשילים, לראשונה בחייו מכיר בבעיית התמכרותו לסמים והשפעתה ההרסנית על חייו ומביע מוטיבציה לטיפול אינטנסיבי בתחום זה".

למרות ההמלצה, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה להשאיר את הנאשם במעצר, אך כאמור, השופט כשר הורה לשחררו לחלופה הטיפולית. "שירות המבחן מציין את המוטיבציה של העורר להשתלב בטיפול ואת התמיכה המשפחתית שהינו צפוי לקבל", כתב השופט כשר.

בהחלטתו, השופט כשר ציין כי הנאשם "מואשם בעבירות סמים וגניבת חשמל חמורות ביותר", וכי הוא אף הורשע בשנת 2019 בעבירות סחר בסמים. בשל כך, השופט כשר קבע כי "שחרור לחלופה טיפולית בנסיבות מסוגן של הנסיבות דנן אמור להיות, אם בכלל, נדיר שבנדירים וחריג שבחריגים. לו דעתי להישמע, ראוי שכך גם יהיה, בפועל, בעתיד".

בזכות החלטתו של השופט כשר, הנאשם יעבור למסגרת טיפולית שאינה בכלא – ויוכל להשתתף בחתונתה של אחותו שתתקיים ביום שלישי הקרוב.