הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

כך נקבע בהסדר פשרה אליו הגיעה באת כוחו, עו"ד ענת אשכנזי, עם המעסיקה.. בית המשפט בראשון לציון נתן תוקף של פסק דין להסדר הפשרה.

לפרטים נוספים אודות עו"ד ענת אשכנזי לחצו כאן

על פי התביעה נכנס התובע לבניין בו הוא עובד, עלה במדרגות המפלס לכוון המעלית והחליק בשל מים אשר טפטפו מהמזגן. כתוצאה מהתאונה נגרמו לתובע נזקי גוף קשים בכל הגוף ובפרט בכתף ימין ובגב התחתון, התאונה הוכרה ע"י המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה. 

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

אז מה אומרת הפסיקה בעניין החלקה במקום העבודה?
רוח הפסיקה קובעת כי מעביד חייב לנקוט בשיטת עבודה בטוחה ובכל האמצעים הסבירים כדי למנוע כל סיכון מעובדיו . קיומה של רטיבות על הרצפה  במקום העבודה גורמת ויוצרת סיכון  לא סביר לעובד. המעסיק חייב לדאוג שמקום העבודה יהיה נקי ממפגעים, וחייב לדאוג לתחזק את המזגן ולתקן אותו בכדי למנוע החלקה של עובדים. ומשלא עשה כן הוא  האחראי כלפי התובע 

לאחר התאונה, פונה התובע לבית חולים, ובדיקת אולטרה סאונד כתף הדגימה קרע בעובי מלא בגיד, ובוצע לו ניתוח  בכתף ימין, כאמור התאונה הנדונה הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי כתאונת עבודה . ועדה  רפואיות של המוסד לביטוח לאומי ומומחה בית משפט  קבעו כי התובע סובל מנכות צמיתה בשיעור של 15%. 

"מאז התאונה וכתוצאה ממנה סובל התובע מכאבים ביישור וסיבוב היד, מחולשה ביד ימין (דומיננטית), מתקשה באחיזה בתפיסה והרמה, סובל מכאבים עזים ביד ובשורש כף היד, ונאלץ לעשות שימוש קבוע במשככי כאבים", נכתב על ידי עו"ד ענת אשכנזי בתביעה.

במסגרת התביעה הוכיחה עורכת דין  אשכנזי שהמעסיקה התרשלה שכן היא  ידעה כי המזגן תקול ומטפטף, אך לא נחפזה לתקן  אותו 

כאמור בתביעה שהוגשה כנגד המוסד לביטוח לאומי, קיבל התובע פיצוי בסך של 180 אלף ₪, ובאחרונה הגיעה עו"ד אשכנזי להסדר פשרה עם המעסיקה לפיה  תפצה את מרשה בסכום  נוסף של כ-140 אלף שקלים. כאמור, בית המשפט העניק להסדר תוקף של פסק דין.

עקבו אחר התוכנית מחוץ לפרוטוקול
פייסבוק | אינסטגרם | טיקטוק | יוטיוב | טוויטר | חדשות משפט לוואטסאפ

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר