ויכוח על ליבה של צעירה, כך עולה החשד, הוביל היום (שלישי) לאיומים והתדרדר עד כדי הגעתם של שלושה נערים מאזור תל אביב לכניסה של תיכון בן גוריון בפתח תקווה וזאת במטרה לפגוע בקטין תלמיד כתה י' הלומד בתיכון שהצליח להקים את זעמם עליו. מנהל התיכון שהזעיק את המשטרה למקום, הוביל לסיום האירוע בטרם גלש לפסים אלימים.

הוריו של איאד אל-חלאק עתרו נגד החלטה שלא לערער על זיכוי השוטר
השוטרים לא האמינו למראה עיניהם: בן 11 נתפס נוהג ברכב בנגב

תלמידים שנכחו בסמוך לאירוע סיפרו להוריהם על רגעי האימה. "הגיעו שלושה צעירים רכובים על קורקינטים מתל אביב עד לפתח תקווה, אחד מהם כנראה משחק בקבוצת כדורגל מוכרת. הם באו לסגור חשבון עם תלמיד בתיכון שכנראה ניהל איזה שיח עם נערה שהיא חברה של אחד המעורבים. אחד מהם אחז בסכין יפנית והבנו שהם לא באו סתם. לא מעט תלמידים מיהרו לצאת החוצה אל מגרש החנייה שם נפגשו הצדדים, כדי להגן על התלמיד מהתיכון שלנו ולכן השלושה נרתעו מעט. מנהל התיכון הזמין משטרה ואכן בלשים איתרו את הסכין היפנית שהושלכה על ידי אותו קטין בצד הדרך. האירוע הזה תוך שניות יכול היה להסתיים עם דקירה או אפילו יותר מזה".

מסתבר שתחילתו של האירוע בשיח כאמור בין תלמיד י' מתיכון בן גוריון עם צעירה לא מקומית במסיבה שבה בילו השניים עוד קודם פתיחת שנת הלימודים.

בהמשך לאותה השיחה, קיבל הצעיר שיחה מנער אחר, ככל הנראה בן זוגה של אותה צעירה. הצעיר ביקש ממנו שלא לפנות אליה ולא לשמור איתה על קשר. בין השניים, כך נטען, התפתחה שיחה קשה ובוטה במהלכה איים צעיר מתל אביב על תושב פתח תקווה לפגוע בו אם לא ינתק את הקשר. "התלמיד מבן גוריון השב בכעס וטען שהוא לא מפחד, מה שעורר את זעמם של אותם צעירים שהגיעו לפתח תקווה בשעת צהריים כדי לממש את האיום שלהם ככל הנראה. למרבה המזל האירוע הסתיים ללא נפגעים אך מדובר במקרה חמור למדי" אמר אביו של התלמיד.

מנהל בית הספר, חגי קרקו, זיהה את חומרת האירוע ואת הפחד שיצר אצל תלמידים ולא בכדי בשעות הערב שיגר הודעה אל ההורים והתלמידים: "קהילת בן גוריון ערב טוב. היום בשעות הצהריים התרחש אירוע אלימות מילולית שכמעט וגלש לאירוע אלימות פיזית מחוץ לשטח בית הספר. לאחר קבלת דיווח על התגודדות חריגה באזור החנייה, יצאתי ביחד עם צוות  בית הספר והבחנו כי במקום נמצאים נערים, שאינם לומדים בבית הספר, אשר מנהלים דין ודברים אלים מילולית עם תלמידי בית הספר". 

עוד כתב: "תלמידי בית הספר המעורבים הוכנסו במידית לשטח בית הספר והיו בהשגחת הצוות והמאבטח, והתלמיד שאינו לומד בבית הספר נחקר על ידי המשטרה אשר הוזעקה למקום. בבירור מעמיק שנערך מול כלל המעורבים עולה כי לפני תחילת הלימודים התקיימה מסיבה בה אחד התלמידים דיבר עם חברתו של הנער שאינו לומד אצלנו, העניין לא מצא חן בעיניו, ולכן הוא וחבריו החליטו להגיע מכפר שלם בתל אביב ו"לסגור עניין".הורי הנערים המעורבים עודכנו על האירוע והופתעו ממנו. כמנהל בית הספר, אני נמצא בקשר רציף עם המשטרה על מנת לוודא שהאירוע הסתיים. מבקש לחזק את תלמידי בית הספר אשר לא יזמו או פעלו באלימות ונשמעו להנחיות הצוות החינוכי". 

מדוברות העירייה נמסר "עיריית פתח תקווה פועלת במגוון כלים ומשקיעה משאבים רבים בתכניות ובקמפיינים ייעודיים לטובת מיגור מקרי האלימות בקרב בני הנוער. מבירור המקרה עולה כי צעיר הלומד בתיכון בעיר ת"א, הגיע לקרבת בית הספר במטרה לתקוף את אחד מתלמידי תיכון בן גוריון. מנהל בית הספר נכח במקום בזמן המקרה והאירוע הסתיים ללא אלימות. בתוך כך, הטיפול מול הצעיר, תושב ת"א, ממשיך להתנהל במישורים המתאימים ובמעורבות כלל גורמי החינוך הרלוונטיים והורי התלמידים".