הבוקר הוגשו כתבי אישום כנגד שניים בהצתת עסק למכירת מזגנים בחצור הגלילית.

"התוקף זוהה עם כלי שנראה כגרזן": עד ראייה לפיגוע בשער יפו משחזר את רגעי האימה

ביום 09/08/23 התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על שריפה בעסק למכירת מזגנים בישוב חצור הגלילית. עם הגעתם של חוקרי הזירה וחוקר שריפות מכבאות והצלה עלה החשד כי מדובר בהצתה.

כשבועיים מפתיחת החקירה, ולאחר צפייה בעשרות שעות של תצלומי מצלמות אבטחה ומצלמות ציבוריות, נעצרו שלושה חשודים במעשה, שניים בחשד להצתה ואדם נוסף בחשד לאספקת החומר הדליק. עם התקדמות החקירה התברר כי שני החשודים המרכזיים פנו לחברם והציגו לו מצג שווא שהם תקועים בכביש ללא דלק ובכך גרמו לו להביא להם מיכל בנזין אותו תדלק עבורם בתחנת דלק. את המיכל לקחו השניים ובאמצעותו הציתו את עסק למכירת מזגנים לאחר שצעדו בתוך היישוב לאורך מאות מטרים שהם עוטים מסיכות וכפפות.

הבוקר, עם סיום החקירה, הוגשו לבית משפט המחוזי בנצרת ע"י הפרקליטות כתבי אישום ובקשות מעצר עד תום ההליכים כנגד עלי קיסייה בן 26 תושב חצור ומחמד הייב בן 18 תושב טובא.

 ״אם הם יקבלו עונש כבד ויצטרכו לשלם פיצויים - הם ואחרים לא יעזו לעשות זאת יותר"

בעלי החנות אמיר שרון אמר לאחר הגשת כתב האישום: שאפו למשטרת ישראל שהצליחה להביא ראיות כדי שיוגש נגד הפושעים כתב אישום״. אמיר מתאר את הרגשות המעורבים בעקבות אירוע ההצתה: ״למרות זאת, המצב עדיין לא ממלא אותי שמחה. אנחנו נמצאים במלחמה קיומית קשה. מי ישלם לי עכשיו על הנזקים הכספיים בשווי של כ-4 מיליון ש״ח״. 

״חברות הביטוח יפצו אותי בכ-1.3 מיליון ש״ח בלבד, ובאמצעות גיוס המונים גייסנו 400 אלף ש״ח. עדיין נשאר לנו נזק של 2 מיליון ש״ח שנצטרך לכסות בעצמנו״.  לדבריו, המדינה נכשלה בביטחון וההגנה - אך מתעלמת כאשר צריכה לשלם: ״במקרי פרוטקשן, המדינה שולחת את הביטוח שהוא גוף פרטי להתמודד עם ההשלכות - במקום לשלם על העלויות כי לא הצליחה להגן על תושביה״. 

בית העסק שהוצת בחצור הגלילית (צילום: שני שרון)
בית העסק שהוצת בחצור הגלילית (צילום: שני שרון)

״לדבריו, באזור בו גר הוא לא מרגיש תחושת מוגנות כלל: אני עדיין לא מרגיש מוגן. אני חמוש ובכוננות תמידית. אין יום שלא נשרף כאן עסק אחד לפחות באזור או שאין יריות בו״. 

״בסופו של דבר, הכול מסתכם בהרתעה״, הוא טוען. ״אם הם יקבלו עונש כבד ויצטרכו לשלם פיצויים גבוהים של כמיליון או שני מיליון ש״ח - הם ואחרים לא יעזו לעשות זאת יותר. הרי הם פגעו בעסק שלי כי רצו תשלום ממני. בסוף הכול מתחיל ונגמר בכסף. בכל אופן, העסק חזר לעבוד כבר כיומיים לאחר המקרה. עברנו למשרד קטן הרבה יותר ואנחנו עושים שיפוץ למשרד שנפגע. אנחנו נלחמים ולא מתכוונים לוותר״.