בבית משפט השלום בנצרת הוגשה הצהרת תובע כנגד שלומי לוי, צעיר בן 21 תושב טירת הכרמל המוכר למשטרה, המייחסת לו עבירה של רצח בקלות דעת בעקבות אירוע תאונת דרכים פגע וברח מלפני כשבועיים בטירת הכרמל. באירוע התאונה, קיפחה את חייה מירי מסיקה, בת 48 תושבת טירת הכרמל, בעת שחצתה את הכביש במעבר החצייה הסמוך לביתה בדרכה לבית הכנסת לתפילת סליחות.

חשד: תושב מבשרת ציון תקף מתפלל ואיים לדקור אותו בבית כנסת ביישוב
אלימות בין קטינים בפתח תקווה: "כבר מסוכן להסתובב פה"

בתום חקירה מאומצת, הצליחו חוקרי הצח"מ מתחנת טירת הכרמל לאתר את החשוד שנמלט מהזירה ולקשור אותו גם לעבירות של גניבת הרכב שבאמצעותו פגע בקורבן מתחת לביתה של המנוחה וכן בניסיון לפרוץ למספר רכבים נוספים באזור.

מדובר באירוע מיום ה-25 באוגוסט במהלכו דווח למשטרה על תאונת דרכים פגע וברח שאירעה סמוך לשעה 04.30 לפנות בוקר בטירת הכרמל בה מצאה את מותו מסיקה.

בזירת האירוע נותר רכב מסוג שברולט סלברדו גדול שפגע במנוחה והחוקרים הגיעו תוך זמן קצר לבעליו של הרכב שנמצא באותה שעה ישן במיטתו.

בעל הרכב נעצר ונלקח לחקירה ונסיונותיו לטעון כי אין לו קשר לתאונה וכי רכבו נגנב ממנו לא צלחו והוא הובא לבית המשפט שם הוארך מעצרו ביומיים. סניגורו עתר לבית המשפט המחוזי שצמצם את המעצר ליממה והורה למשטרה לשחרר את החשוד ככל שגרסתו תיבדק ותימצא אמינה.

במשטרה נעתרו להנחיה ואכן בחלוף מספר שעות לאחר שאינדיקציות נבדקו עלה כי גרסתו של בעל הרכב מהימנה וכי הוא נפל קורבן לגנב רכב שהיה מעורב בתאונה קטלנית שכמעט סיבך את חייו.

החוקרים המשיכו באיסוף ממצאים וכאמור בחלוף מספר שעות נוספות הצליחו להשלים את הפאזל במלואו ולעצור את הצעיר לוי, המוכר למשטרה כמי שגנב את הרכב, ובמהלך נסיעתו בשל חוסר ניסיונו כיוון שאינו נושא רישיון נהיגה איבד שליטה ופגע בעוצמה במנוחה. מיד לאחר מכן הפקיר אותו על הכביש מדממת וחבולה ומותה נקבע במקום למול עיניהן של אימה ואחותה.

חקירת המשטרה התנהלה תחת פרקליט מלווה וכאמור אתמול הוגשה הצהרת תובע המייחסת לחשוד עבירות חמורות בהן רצח בקלות דעת, עבירות שבל"ר והתפרצויות נוספות לכלי רכב. "העניין הוא שנוטשים קורבן בצורה כזאת זה אירוע מקומם ומעצבן" מסכם בכיר במשטרה.