מחר (חמישי) תוגש בבית משפט השלום בתל אביב הצהרת תובע כנגד החשוד קטין בן 17 מפתח תקווה, שגרם לפצעי כוויה בכל חלקי גופו של המפגין ולפציעתו של שוטר באורח בינוני מאבן שנזרקה לעברו.

"תבואי יש היום בקבוקי תבערה" כך התבטא ברשת החברתית על פי החשד צעיר שהשליך בקבוק תבערה (בקת"ב) לעבר שוטרים במהלך ההפגנה של העדה האתיופית מלפני כשבועיים ובאותו אירוע פצע מפגין אחר שהשתתף בהפגנה. 

האירוע החמור הזה התרחש ב – 30 באוגוסט במהלך ההפגנה שהתקיימה בצומת קפלן שבשלב מסוים חרגה מהנורמה והסלימה בצורה אלימה וקיצונית. כזכור, במהלך הפרות הסדר הקשות והאירועים האלימים שהתרחשו נגד השוטרים, מפגין שנטל חלק בהפגנה, השליך בקת"ב שכוון לעבר השוטרים, כתוצאה מכך נפצע באורח בינוני מפגין אחר שספג כוויות בכל חלקי גופו, בנוסף לשוטר שנפגע בראשו באורח בינוני מאבן שנזרקה לעברו.

מיד עם התרחשות האירוע, החקירה הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ת"א במשטרה שביצעה פעולות חקירה מהירות, תוך שימוש במגוון אמצעים טכנולוגים במטרה להתחקות אחר צעדיו של החשוד. מהחקירה עלה, כי החשוד תכנן מבעוד מועד לבצע את המעשה, כאשר הוא מכוון לפגיעה בשוטרים במהלך ההפגנה ומתבטא ברשת חברתית "תבואי יש היום בקבוקי תבערה". בנוסף, הוברר כי החשוד, נכנס לתחנת דלק ומילא במיכל שהיה ברשותו, נוזל דליק להכנת הבקת"ב שנזרק בהפגנה. 

בלשי ימ"ר ת"א שהצליחו להתחקות אחר החשוד ובסופו של דבר גם להביא למעצרו של החשוד בדקירת השוטר במהלך הפגנה שהתקיימה שבוע קודם ובינתיים כבר הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון לרצח מצליחים כאמור נוסף לבצע מעצר של חשוד בניסיון לפגוע בסמלי שלטון תוך פחות מ – 24 שעות לאחר מעשה.

מחר תוגש נגדו הצהרת תובע לקראת הגשת כ"א ע"י הפרקליטות. במקביל, החקירה הובילה לחשוד נוסף תושב פ"ת שנעצר אתמול בחשד לקשירת קשר לפשע, שידול הקטין למעשה ועבירות נוספות, אתמול הוא הובא לדיון בבימ"ש השלום בת"א שהאריך את מעצרו עד התאריך 15.9.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי וזכות המחאה כל עוד היא נעשית במסגרת החוק. נפעל באפס סובלנות כלפי גילויי אלימות ופורעי חוק שינסו לפגוע בשוטרים".

תיעוד: ''תבואי יש היום בקבוקי תבערה'' (צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד: ''תבואי יש היום בקבוקי תבערה'' (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, החקירה הובילה לחשוד נוסף תושב פ"ת שנעצר אתמול בחשד לקשירת קשר לפשע, שידול הקטין למעשה ועבירות נוספות, אתמול הוא הובא לדיון בבימ"ש השלום בת"א שהאריך את מעצרו עד לתאריך 15.9 .