בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (חמישי) 20 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי כספי לנפגע העבירה על נאדיר דאר אחמד, תושב עיבווין שבנפת רמאללה, זאת לאחר שניסה לרצוח שוטר מג"ב לפני כשנה וחצי בעמדת בידוק בשער שכם, מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי.

על פי כתב האישום, הנאשם נכנס לשטח ישראל, ללא אישור שהיה, הגיע לשער שכם, התיישב על מדרגות הרחבה התחתונה כחצי שעה ולאחר מכן, כשהוא מעורר את חשדם של השוטרים במקום, החל לעלות במדרגות לכיוון רחוב סולטאן סולימאן בסמוך לעמדת המשטרה. בשלב זה החלו השוטרים במקום לתשאל את הנאשם וביקשו ממנו להציג תעודת זהות.

לאחר שהנאשם ניסה להתחמק משאלות השוטרים ואמר כי אין לו תעודת זהות, הורו לו השוטרים להיכנס לעמדת מג"ב לטובת בידוק מעמיק. אז, לפי כתב האישום, הנאשם הוריד מעל גבו את התיק שנשא, התקדם מספר צעדים אל תוך העמדה, שלף במהירות סכין ממותנו ניסה לדקור את אחד הלוחמים בעמדה שבתגובה הדף אותו לאחור באמצעות ידו. לוחם אחר שהיה במקום זינק לעבר הנאשם והשניים החלו להתקוטט תוך שהנאשם מנסה שוב ושוב לדקור אותו, עד שהצליח לדקור אותו בעוצמה בצווארו. לוחמים נוספים שהיו בעמדה ירו לעבר גופו של הנאשם. גם לאחר שנורה המשיך הנאשם לנסות ולפגוע בלוחם עמו התקוטט עד שנוטרל. כתוצאה מדקירת הסכין, הלוחם הובהל לבית החולים שם ביצעו בו טיפול רפואי מציל חיים.

הנאשם הורשע בביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון לרצח, החזקת סכין, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות וכניסה לישראל בניגוד לחוק. במסגרת שמיעת הראיות בתיק, הנאשם טען כי רק התגונן מפני השוטרים, ואולם הפרקליטות, באמצעות עו"ד שגיב עוזרי, הביאה שורה של ראיות להוכחת כוונתו האמיתית של הנאשם, לרבות עדויות הלוחמים במקום, עד כי לבסוף הודה הנאשם במעשיו וירצה עונש של 20 שנות מאסר בפועל.

בנוסף, כאמור, נגזרו על הנאשם מאסר על תנאי, ונוכח פגיעתו בלוחם ובהמשך לעתירת המאשימה ולעדות הלוחם שנשמעה בבית המשפט, נפסק כי הנאשם גם יפצה פיצוי כספי את הלוחם.