בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (רביעי) את נתנאל בנימין, בן 27 מבת ים, בגין מעורבותו בפרעות שנערכו בעיר בתקופת מבצע "שומר החומות", במהלכן ניפצו עשרות פורעים חלונות של בתי עסק בבעלות ערבים, בזזו והשחיתו מסעדות וכן ביצעו ניסיון לינץ' בסעיד מוסא, שעבר במקום. 

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב בשנת 2021, עולה כי במהלך מבצע "שומר החומות" פרסם בנימין קריאות בקבוצת וואטסאפ לפגוע בבתי עסק בבעלות ערבים, ויחד עם עשרות פורעים נוספים, הגיע ב-12 למאי 2021 לרחוב בן גוריון בעיר, שם ניפצו חלונות של בתי עסק, השחיתו מסעדה ובזזו אותה. לאחר שנכנס בנימין עם פורעים אחרים למסעדה, עלה לדלפק עליו עמדו כבר פורעים נוספים, פירק נורות תאורה של המסעדה וניפץ אותן.

לפי כתב האישום, בנימין נכנס למטבח, נטל כמות גדולה של פחיות שתיה וחילק אותה לפורעים. בהמשך לכך, תקף בנימין את סעיד מוסא, שעבר במקום עם מכוניתו, יחד עם עשרות פורעים אחרים. בנימין הכה את המתלונן בכ-10 מכות אגרוף בפניו, בעוד הוא שוכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעצמה. לאחר שעוברי אורח הגנו על מוסא, בנימין התרחק מהמקום, ולאחר מכן חזר שוב, בעט בראשו של מוסא וזרק על פניו בקבוק בכוונה לגרום למותו. במקביל לתקיפתו ולאחריה, יחד עם פורעים נוספים שתקפו ובזזו את רכבו של מוסא, בנימין הטיח ברכב חפץ וחבט בו.

ניסיון לינץ' בבת ים, קרדיט: דניאל אלעזר, חדשות הערב, כאן 11
 
כאמור, הרכב בראשות השופטת רביד הרשיע את בנימין בכלל העבירות שיחסה לו הפרקליטות בכתב האישום, וביניהן מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני והתפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני. עונשו של בנימין ייגזר בהמשך.
 
בהכרעת הדין כתבה השופטת רביד: "האירוע שעליו נסוב כתב האישום הוא אירוע קשה, מדיר שנה, אירוע שנאה אלים שבמהלכו אזרח ערבי ישראלי אשר נקלע בנסיבות תמימות לאזור הטיילת בבת ים, מצא עצמו נאלץ להילחם על חייו למול המון זועם של אנשים שתקפו אותו באכזריות, אך ורק משום היותו ערבי. הסרטונים שתיעדו את המקרה בזמן אמת הם קשים לצפייה. העדויות ששמענו מפי עיתונאים ועוברי אורח שנכחו במקום היו מצמררות. אצל חלק מהמתעדים ניכר היטב שהם חוו אירוע טראומתי מעצם היותם עדים לאשר התרחש. חלקם לא הצליחו לעצור בעד דמעותיהם עת תיארו לפנינו את המקרה, זאת למרות חלוף הזמן שעבר".

עוד הוסיפה: "הביטוי שעבר כחוט השני בדברי עדי התביעה היה 'לינץ'. היה ברור להם שלנגד עיניהם מתבצעת פעולה אלימה מצד המון אשר מבקש לעשות שפטים במתלונן עד מוות. העדים חשו שהם צופים באירוע שעלול להסתיים במות אדם. איש מהעדים לא סבר בזמן אמת שהמתלונן הינו מחבל שהגיע לבצע פיגוע. איש מהעדים לא שמע קריאות אזרה של 'מחבל', אלא להיפך, קריאות לאומניות של 'ערבי ערבי'".
 
התיק נוהל ע"י עורכי הדין עפרה קרמני, רותם נוימן וסרמן ואביב בר אור. עם קבלת ההכרעה מסרו התובעים: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט לייחס מניע גזעני למעשיו של הנאשם ולהכיר בניסיון הרצח כמעשה טרור. ההחלטה משקפת את חומרת המעשים והפגיעה המשמעותית שלהם בחברה כולה, עת נעשו בתקופה מתוחה ורגישה זאת".