חמישה שבועות אחרי שהושלך מטען בבניין מגורים באשדוד הצליחו חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מרחב לכיש במשטרה לעצור שני צעירים המשתייכים לארגון הפשיעה של עמוס לביא החשודים בביצוע המעשה, מתוך מטרה להלך אימים ולהעביר מסר מרתיע לקבלן המתגורר באותו בניין ואשר סירב להיכנע לניסיונות סחיטת דמי חסות. 

הפרקליטות או המשטרה: כלפי מי הוגשה כמות התלונות הגדולה ביותר בשנה החולפת?
סירה עלתה באש בכנרת: נוסעיה זינקו אל המים וחולצו מהמקום

מחר (חמישי) יובאו החשודים לבית משפט השלום באשקלון  שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. כזכור ביום ה – 6 באוגוסט השנה הושלך מטען חבלה לעבר בניין מגורים רב קומות ברחוב אקסודוס באשדוד, ומבדיקה מהירה עלה כי בבניין מתגורר קבלן הנתון לניסיונות סחיטה על ידי ארגון פשיעה גדול באזור.

בתום חקירה שהתנהלה בימ"ר לכיש במהלכה נעשה שימוש בפיענוח מצלמות אבטחה ושימוש באמצעים טכנולוגיים הצליחו החוקרים להתחקות אחר זהותם של שני החשודים והם נעצרו האחד במתחם של ארגון לביא ברחובות והשני בביתו ברחובות. 

שני החשודים, בשנות ה-30 לחייהם הועברו לחקירה בימ״ר לכיש. מחר יובאו החשודים בפני בית המשפט השלום באשקלון בבקשה להאריך את מעצרם.

במשטרה מציינים כי "פעילות זו מצטרפת למגוון פעילויות של היחידה המרכזית של מרחב לכיש ושאר יחידות מחוז הדרום נגד ארגוני הפשיעה. במסגרת הפעילויות מופעלים כלל מאמצי המודיעין והחקירה תוך שילוב יכולות מתקדמות, זאת בכדי לרדוף ולעצור את אותם העבריינים ולתת ביטחון לאזרחים הנורמטיביים".