מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד עומרי דבח (21) מלוד בגין שורה של עבירות מין חמורות שביצע בקטינות בנות 12-14 שנים, באמצעות סנאפצ'ט.

אישומים מזעזעים: ביצע עבירות מין באחיותיו לאורך תקופה ממושכת
חשד: איש חינוך מירושלים ביצע עבירות מין בקטינים לאורך שנים

מכתב האישום עולה כי החל ממועד מסוים שלא ידוע, עובר לאפריל 2023 ועד למעצרו ב-5.9.2023, דבח התכתב עם שלוש קטינות באפליקציית סנאפצ'ט, תוך שהציג את עצמו בחלק מהמקרים כקטין בן 16. דבח ניהל עם הקטינות שיח בעל תוכן מיני, במטרה לבצע בהן עבירות מין. בשיחות אלו ביקש דבח מהקטינות לשלוח לו תמונות שלהן בלבוש חלקי או בערום, והנחה את הקטינות לגעת בגופן. בנוסף, הנחה את הקטינות לבצע בעצמן מעשי אינוס על ידי החדרת אצבעות או חפצים לאיבר מינן, לתעד את מעשיהן בזמן אמת ולשלוח לו. דבח שמר את התמונות והסרטונים ששלחו לו הקטינות על גבי מכשיר הטלפון הסלולרי שלו.

יחד עם הגשת כתב-האישום ביקשה הפרקליטות מבית-המשפט להורות על מעצרו של דבח עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בפרקליטות ציינו את חומרת העבירות שביצע כלפי נפגעות העבירה, אותן הכיר הנאשם באמצעות האינטרנט.

בין יתר העבירות המיוחסות לדבח בכתב האישום – גרם אינוס בהסכמה שהוגשה במרמה באשר למיהות העושה בקטינה מתחת לגיל 16, גרם מעשה מגונה בהסכמה שהושגה במרמה באשר למיהות העושה בקטינה מתחת לגיל 16, קבל דבר במרמה, עשיית פרסום תועבה בדמותו של קטין.

תחילת החקירה בתיק בתלונה שהתקבלה במוקד ביחידה 105 בלהב 433 העוסקת בהגנה על קטינים במרחב המקוון. החקירה נוהלה על ידי מפלג החקירות ביחידה 105, ומלווה באופן צמוד על-ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.