לפני כשלוש שנים, נחשפה פרשת ההתעללות בגן לבני 3 עד 5 שנמצא בתוך בית הספר הפרטי והיוקרתי ״נזירות פרנסיסקיות״ שבנצרת. בסרטונים שהגיעו לידי המשטרה, הגננת דוניא אבו סינה תועדה סוטרת ומכה באכזריות פעם אחר פעם את ילדי הגן. לאחר שנחקרה במשטרה, הוחלט שתואשם על סעיף של תקיפה. בדיון שהתקיים היום (שלישי), סנגורה של הגננת ביקש עבורה הסדר טיעון שעונשו הוא 9 חודשי עבודות שירות בלבד ופיצויים של 2,500 שקלים לכל משפחת קטין שנפגעה.

"הפרות חמורות": שימוע לעמותת "ראש יהודי" שארגנה את התפילה בהפרדה
"לא מוחקים נשים": סערת הסרת השם במוזיאון בתל אביב לקראת הכרעה

כעת, ההורים מתנגדים לבקשה ולא מוכנים שהפרקליטות תטיל עונש שכולל עבודות שירות בלבד ולא מאסר. וסים עוייד, תושב נוף הגליל שבנו חווה התעללות בגן מספר על התחושות הקשות בעקבות המקרה: ״הבן שלי חווה התעללות קשה על ידי דוניא כאשר היה בן 4. היא הייתה מרביצה לו מדי יום, אך לא הבנו את זה ישר בהתחלה. הוא היה בוכה בכניסה לגן ומתנהג בצורה לא מובנת - אבל חשבנו שהוא פשוט מעדיף להישאר בבית״. 

הפרשה התפוצצה כאשר ילדה אחת מהגן העזה לספר לאמה שהגננת מכה אותה. לאחר מכן, האמא תחקרה את ביתה לעומק, והבינה שהיא מענישה ומכה את ילדי הגן באופן קבוע. ״לאחר שגילינו על כך, התחלנו לתחקר ולשאול את הבן שלנו מה קורה בגן - אך הוא פחד לספר וסירב. בהמשך, הוא שיתף איתנו פעולה וסיפר שהגננת הייתה מרביצה לו, והייתה שמה אותו באמצע המעגל, מרביצה לו, ואומרת לכל אחד מהילדים לעשות זאת גם״, הוא משתף. ״לאחר מכן, הגשנו תלונה במשטרה והמצלמות מהגן נבדקו״.

״לאחר שהתיעוד מהמצלמה בגן הופצו, גילינו אירועים מזעזעים נוספים. קודם כל, ראינו תיעוד של מה שהבן שלנו סיפר לנו - הוא ישב באמצע המעגל והגננת הרביצה לו מול כולם והשפילה אותו. היא הייתה מרביצה לו גם כששניהם היו לבד - והייתה משאירה ונועלת אותו בכיתה. אחד העונשים הנוספים של דוניא היה להשאיר ילד לבד, בחדר חשוך סגור למשך כל היום. כתוצאה מהטראומה, ילדינו לא מצליח להירדם, מסרב לישון לבד בחדר, ומבקש כל הזמן להישאר עם אור דולק בלילה״. 

״דוניא לא הייתה נותנת לו לאכול מבוקר עד הצהריים כדי להעניש אותו - והוא היה חוזר הביתה עם כאבי בטן והקאות. בנוסף, הבן שלנו סיפר שהיא הייתה מאיימת על הילדים לא לספר על מעשיה ואומרת שאם יעזו לעשות זאת - היא תגלה על כך דרך ׳רוח הקודש בשמיים׳ שמגנה עליה ותעניש אותם. הבן שלנו, שכבר בן שבע, עד היום מתעורר באמצע כל לילה פוחד ובוכה מסיוטים, מסרב לישון לבד ומרטיב במיטה״, הוא משתף בכאב בהשלכות החמורות של ההתעללות בבנו עד היום.

״לאחר הגשת התלונה, חיכינו לדיונים בפרקליטות ובדיון ההוכחות שהתקיים היום, הסנגור של דוניא ביקש עבורה הסדר טיעון שכולל עונש של תשעה חודשים בלבד ופיצוי של 2,500 לכל הורה. לאחר הנזקים העצומים והמעשים הקשים שעשתה לילד שלנו, שנשאר מצולק עם טראומה קשה עד היום - היא חייבת להיכנס למאסר. אנחנו, ההורים, לא מוכנים לכך, ודורשים שהיא תקבל את העונש הראוי לאחר הסבל שגרמה לילדינו״, הוא קובע.

חן קובריץ כהן, מטה המאבק למען הילדים מוסיפה לדבריו ואומרת: "אנחנו מלווים את ההורים מאז שנחשפה הפרשה לפני 3 שנים שבזכות ילדה אחת התגלתה אלימות בגן. לצערנו סעיפי כתב האישום מקלים עם הנאשמת והיה ראוי שהיא תואשם בעבירות חמורות יותר. אנחנו מקווים שלא תיחתם שום עסקת טיעון של עבודות שירות מאחר ואנחנו כבר במקום אחר שכל מי שפוגעת בילדים צריכה לשבת בכלא וגם מערכת המשפט כבר מבינה זאת.

חוק החמרת הענישה שהוביל יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ, אמנם נכנס לתוקפו לאחר שהוגש כתב האישום הנוכחי,  אך אין שום סיבה שהפרקליטות תקבל את בקשת הסנגור ושתפעל לכדי מאסר בפועל. הילדים עוד מתמודדים עם מעשיה והיא צריכה לתת על כך את הדין, מאחורי סורג ובריח".