בית המשפט השלום החדש בעיר צפת נחנך היום (רביעי) בטקס בנוכחות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שר המשפטים יריב לוין, ראש העיר צפת שוקי אוחנה ומכובדים נוספים אחרים. בית המשפט החדש, במשכנו העדכני כולל 7 אולמות ו-9 לשכות, והחל לקבל קהל בחודש האחרון. יתנהלו בו הליכים אזרחיים, דיני משפחה, תעבורה ונוער, והוא יעניק שירות רחב יותר לתושבים באזור. בראש בית המשפט, מכהן השופט הבכיר מורן מרגלית.

נשיאת בית המשפט העליון חיות אמרה כי "ההיכל החדש שאותו אנו חונכים היום הוא גדול ומרווח מקודמו, וסוף סוף אנו יכולים לספק תנאים הולמים לניהול הליך משפטי על כל הכרוך בכך״. בהמשך הוסיפה כי ״משפט צדק אינו שוכן במבנה עצמו, אלא באנשים הפועלים בו שעה-שעה למען הציבור". 

בסיום דבריה ציינה כי היא "מאחלת שהבית יישאר כפי שהיה". שר המשפטים יריב לוין שנאם גם כן בטקס החניכה, פנה לנשיאה חיות ושיבח אותה:"אני מבקש לנצל הזדמנות זו ולהודות מעומק הלב לך, השופטת אסתר חיות, על תשומת הלב הרבה שהקדשת לקידום השירות המשפטי בצפת בפרט ובאיזור הצפון בכלל. העובדה שגם בחודש האחרון לכהונתך אנו מתברכים בחנוכת בית משפט חשוב זה, היא סמל ועדות לתשומת הלב שהקדשת ולדאגה המיוחדת שלך לתנאי עבודתם של השופטים, ושל כלל עובדי מערכת בתי המשפט, ולדגש ששמת על מתן שירות מכובד לציבור״.

״ממשלת ישראל רואה כמשימה לאומית מרכזית את חיזוק הפריפריה ובפרט את חיזוקם של יישובי הצפון. במסגרת הזו הוקמה בצפת הפקולטה לרפואה, נעשים ברחבי העיר פרוייקטים משמעותיים וגדולים בשורה של תחומים, ומשכנו החדש של בית המשפט בעיר, המשרת איזור רחב, הוא צעד חשוב בחיזוקה של צפת ובמתן השירותים ההולמים המגיעים לתושביה״, הוסיף לוין. 

במקביל, בטקס נכחו מוחים כנגד הרפורמה המשפטית והשר לוין. ״אדריכל ההפיכה המשטרית, מגיע לטקס חנוכת בית משפט חדש בצפת. יש רק קבלת פנים אחת ראויה לשר שעסוק מבוקר עד ערב בהחלשה ופירוק של מערכת המשפט והיא קבלת הפנים שלנו! בואו כדי להבהיר לו - שעצמאות בית המשפט היא הקו האדום שלנו״, כך כתבו מוקדם יותר.