אל מרכז רפואי צפון (פוריה) הובאו הערב (שני) על ידי מד"א שני פצועי ירי מכפר כנא. צעיר בן 21 במצב קשה מאוד התקבל בחדר הטראומה והועבר לחדר הניתוח וצעיר נוסף בן 28 במצב קל.

״אירוע הירי הוא כתוצאה של הסכסוך המתמשך בין משפחת עואודה ומשפחת דהאמשה״, טוען תושב הכפר. ״הם ירו לעברם של 2 מבני משפחת דהאמשה שהסתובבו בלב הכפר מתוך רכב, ולאחר מכן נמלטו״. 

״אירוע הירי התבצע ברחוב הראשי של הכפר, סמוך לחנות ירקות, מול אנשים רבים שעברו שם והיו עדים לירי. כל אחד אחר חף מפשע בקלות היה יכול להיפגע, האנשים בכפר ממש מפוחדים ומתוסכלים, חוששים לדבר״.  לדבריו, המקרה הנוכחי הוא כתגובה לאירוע הירי בו נפצעו שישה מתושבי כפר כנא בחצר ביתם: ״אז לפני כמעט חודש, נפצעו 6 מבני משפחת עוואדה, כאשר נכנסו אלמונים לביתם בכפר כנא וירו לעברם. המקרה עכשיו זו נקמה לאחר אירוע הירי - שבנס לא היו בו נרצחים. שתי המשפחות בסכסוך כבר כמעט חצי שנה, ולא מצליחים לעשות ביניהם סולחה. רקע הסכסוך הוא על שליטה באזורי סחר של נשק וסמים. המשטרה יודעת מה קורה ביניהם ומנסה לפתור את הבלגן - אך אינה מגיעה לשורש הסכסוך״. 

״הכתובת על הקיר - ומקרי הרצח ימשיכו ויפסקו רק לאחר עוד שפיכות דמים רבות. הבעיה היא שהמשטרה עוצרת את החשודים ומשחררת אותם יום למחרת - בטענה שאין ראיות כדי להחזיק אותם עצורים. אין ראיות כי התושבים מפחדים לדבר והמשטרה לא מספיק חוקרת״, מוסיף לטעון.