פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בנצרת הורה לשחרר ממעצר שלושה פלסטינים שחצו את הקו הירוק ללא היתרים, זאת בשל התנהלות המשטרה ביחס לחקירת האירוע והגשת כתב אישום נגד השלושה.

אחרי שהטריד מינית קטינה: ביהמ"ש דחה בקשה לצו הטרדה מאיימת נגד גבר
 
מעצרם של השלושה כבר הוארך פעם אחת על בסיס ההנחה כי יהיה ניתן להגיש את כתב האישום בתוך תקופת הארכת מעצר, אך למרות זאת המשטרה הגישה בקשה נוספת להארכת מעצרם של השלושה, המיוצגים על ידי עו"ד נאילה עוכל מטעם הסניגוריה הציבורית, לשלושה ימים נוספים לצורך השלמות חקירה.

במהלך הדיון בבית המשפט התברר לטוען מטעם המשטרה כי החקירה כבר הושלמה. לאחר מכן, הטוען קיבל הצהרת תובע על הגשת כתב אישום דרך הווטסאפ, אותה הוא העביר למייל של קלדנית בית המשפט השלום, אשר הדפיסה את הצהרת התובע שהוגשה לתיק החקירה. במסגרת הצהרת התובע ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של השלושה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם בלי לציין את העבירות המיוחסות לחשודים.  

השופט עאטף עיילבוני כתב בהחלטתו: "לא אכביר במילים, אך אבהיר כי ההתנהלות האמורה של הרשות החוקרת, עדיף כי לא תישנה. הגשת בקשה להארכת מעצר לצורך השלמת חקירה ושתוך כדי הדיון בבקשה, ולאחר שנראה כי התברר שהחקירה הסתיימה, לפעול להגשת הצהרת תובע בה התובעת מצהירה כי עיינה בחומר החקירה, נראית בעיני כהתנהלות בעייתית בלשון המעטה".

השופט עיילבוני הוסיף, וביקר בחריפות את המשטרה: "כל רשות מינהלית, והמשטרה על אחת כמה וכמה, חייבת להשתמש בסמכויות הנתונות בידיה על פי דין בתום לב, בשיקול דעת, בסבירות ומתוך ניצול ראוי של אותה סמכות. הצהרת תובע צריכה להינתן לאחר עיון ממשי בחומר החקירה. עולה ספק אם אכן נעשה עיון בחומר החקירה ועולה חשד כי היא ניתנה כדי לחפות על כישלונה הצפוי של הבקשה להארכת מעצר".

עוד ציין השופט כי התנהלות מסוג זה של המשטרה "עלולה לגרום לעיוות דין ולפגיעה בזכויות חשודים" וכי "ראוי כי התנהלות כזאת לא תחזור על עצמה". בשל התנהלות המשטרה, כאמור, בית המשפט הורה לשחרר בתנאים את שלושת הפלסטינים.

ממשטרת ישראל נמסר: "ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית הרי שהיא נלמדת ומופקים לקחים בהתאם".