המשטרה נערכת בכוחות גדולים באצטדיון בלומפילד, גם הערב וגם מחר, לקראת משחקה של הפועל תל אביב נגד הפועל חיפה בגלל מידע שיש להם על כוונה של אוהדים להגיע עם אמצעים פירוטכניים, בדומה לאירועי הדרבי. נציג המשטרה קורא לקהל להקדים הגעתו לאצטדיון, ולא להגיע עם האביזרים. מחר יפעל צוות מיוחד שיוודא כי האוהדים שהורחקו מהמגרשים אכן יתייצבו בזמן המשחק בתחנות המשטרה.

רב ניצב קובי אבוטבול, מפקד תחנת יפו, שוחח עם מעריב על היערכות המשטרה, ברקע השיח הציבורי הרב בתקופה האחרונה על האלימות במגרשי הספורט.

אני מבין שאתם נערכים מחר באופן קצת שונה למשחק בין הפועל חיפה להופעל תל אביב? בין היתר בגלל המידע לגבי מה שנקרא "מחאה נגד המשטרה"?
"לא, אני לא שמעתי מחאה נגד המשטרה, לנו יש מידע על נושא של פירוטכניקה"

ולא בגלל כל ההרחקות של האוהדים של הפועל תל אביב?
"העניין של ההרחקות, אנחנו עושים עבודת מטה כבר מספר ימים כדי להתעסק בעניין הזה. הקמנו כוח של שוטרים וחוקרים ייעודי לסיפור. היות ומחר יש הופעת ענק של ברונו מארס, הקפות שמחת תורה, והמחאה בקפלן, לכן אנחנו מתוחים מקצה לקצה. על אף כל זה, בשביל לא לדרוש תעודות זהות בכניסה ולהאריך את התורים עוד יותר, עשינו כמה פעולות. 

"הראשונה - פיקוח על מורחקים: יצרנו קשר איתם, ואנחנו ממשיכים ליצור קשר עם מי שלא איתרנו עדיין, מבקשים לממש את מה שמחויב על םי חוק ריחוק הספורט להתייצב בתחנות המשטרה, יחכו להם שם שוטרים ייעודיים, נציג משטרה בכל תחנה שירשום אותם, וכך נדווא והעיכוב בכניסה יהיה מיותר. השנייה - שמים כוחות בשערים שמכירים את תמונות המורחקים. מי שלא התייצב בתחנה בנקבעה לו, זה ישודר לחפק ויועבר לכוחות בשערים, ננסה לאתר אותם שם.

"השלישית - אני סיימתי הבוקר סיור שטח עם מנהל המשחק, הארכנו את המובילים לבידוק בשערים, כדי לאפשר לכולם המתנה בטוחה ונוחה, בלי תורים ואפשרות לעשות לחץ על המובילים. עשינו את זהבצורה הנדסית, אנחנו מקדימים את זמן פתיחת השערים, אנחנו כמשטרה מקדימים את החבלנים, התנועה והבידוק, כדי שיוכלו לסיים את כל סריקות החבלה והפעילות התנועתית וסגירת התנועה לפני, כדי שהקהל יוכל להגיד לפני ולהמתין בצורה נוחה, לעבור בדיקת מגנו ולהיכנס. אשמח אם תוכל לבקש מכולם בכתבה להקדים את ההגעה שלהם ככל שניתן, כדי שנעמוד בזמנים. אמורים להיכנס מחר כעשרת אלפים איש, אנחנו עם תוכנית מסודרת, הגברנו את כמות השערים, ע"פ התוכנית ההנדסית אין פערים". 

"יש לנו מודיעין על רצון להחדיר פירוטכניקה ייחודית למגרש. אנחנו מאוד חוששים מעניין של חנק ודחק קהל וחלילה שריפה ביציע. גם בעניין הזה יש תיאום עם המנהל ותרגולות, כך שנוכל לתת תגובה מהירה במקרים אלה".

מנסיון, השאלה אם אתם היום, הערב. הרי האוהדים מגיעים בלילה להכין הכל מראש. האם יש בדיקות באזור האצטדיון כבר הערב?
"בהחלט, כמו כל משחק, אנחנו עושים סיורים, משתמשים באמצעים טכנולוגים ועושים הכל כדי למנוע את החדרת הפירוטכניקה המסוכנת. ננסה לפעול בדרך דומה לזו שהייתה בדרבי, ומקווה שלא הייו לנו ממצאים ושלא יתפסו פירוטכניקה ונעביר משחק ספורט ברוח ספורטיבית ושלום".