היום (שישי) הוארך בשבעה ימים מעצרו של מנהל חברה ישראלית שנעצר אתמול ע״י המשטרה, בחשד שניסה לספק ציוד מיגון פגום, חדיר ולא תקני, בהיקף של מיליוני שקלים מכספי תרומות חיילים, ובכך היה עלול לסכן את כוחות הביטחון בשעת מלחמה. 

החשוד, בן 56 מתל אביב, מנהל חברה ישראלית נעצר אתמול במסגרת חקירה המתנהלת ביחידת ההונאה של משטרת מחוז ירושלים. החשדות העומדים נגדו הינם: נזק זדוני לרכוש הצבא בעת מלחמה, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף ועוד.

פעולות חקירה מיוחדות שבוצעו במסגרת החקירה בימ״ר ירושלים ביממה האחרונה, הוכיחו כי פלטות המיגון חדירות לקליעים ובכך אספקתם לשטח הייתה עלולה לסכן את חייהם של כוחות הביטחון. 

כזכור החקירה החלה בעקבות תלונה על חברה ישראלית העוסקת בייבוא ציוד לחימה מחו״ל, שנמצאת בקשיים כלכליים. עפ״י החשד החברה ניסתה לשווק כבר בעבר ציוד מיגון אישי פגום לצבא אוקראינה, שסירב לקבלו בשל ליקויי מיגון שהתגלו בו. בבדיקה ראשונית שערכו חוקרי ההונאה במחוז ירושלים עם גורמי צה״ל הרלוונטיים, התברר כי לצה״ל הגיעו חוות דעת החשודות כמזויפות, ולפיהן מדובר בציוד מיגון שעמיד לפגיעות קליעים ברמה גבוהה, למרות שבפועל זה אינו המצב. 

בחיפוש שערכו אתמול בלשי ימ״ר ירושלים בביתו של החשוד המשמש כמשרד החברה, נתפסו ממצאים שונים שהועברו עם החשודים לחקירה. עובד החברה הנוסף שנעצר אתמול, שוחרר ממעצר בתום חקירתו בתנאים מגבילים. משלוח נוסף של אפודי מיגון מחו״ל נתפס ע״י המשטרה בנתב״ג בשת״פ המכס.

הציוד של מנהל החברה הישראלית (צילום: דוברות המשטרה)
הציוד של מנהל החברה הישראלית (צילום: דוברות המשטרה)

החקירה נמשכת ביחידת ההונאה של מחוז ירושלים בשיתוף פעולה עם גורמי ביטחון נוספים וצה״ל, במטרה להגיע לחקר האמת. 

מפקד יח׳ ההונאה של מחוז ירושלים רפ״ק אלי ליבקינד ציין אתמול: ״החקירה בראשיתה ואנחנו נמשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במהירות וביסודיות. ככל שהחשדות יאומתו, הרי שמדובר בניצול ציני, מכוער ופסול של כספים שנועדו לצורך תמיכה וחיזוק לוחמנו במסגרת המלחמה המתנהלת בימים אלו. אספקת ציוד פגום או לא תקני לחיילנו עלולה הייתה לסכן אותם בשעת מלחמה״.