שני רועי צאן יהודים נפלו אתמול (רביעי) על פי החשד קורבן ללינץ' שביצעו בהם מספר צעירים ערבים שהגיחו חמושים באלות, אבנים וגרזן משטח של מסיק זיתים סמוך לצומת רימונים.

"ה-7 לאוקטובר - גאווה שלא תישכח": שני כתבי אישום הוגשו נגד תושבי הצפון שהסיתו לטרור

אחד הצעירים שהותקפו, נפצע באורח קשה לאחר שנפגע בראשו, וצוות מד"א פינה אותו לאחר שהעניקו לו טיפול רפואי ראשוני, לבית החולים שערי צדק בירושלים. מצבו של הפצוע השני הוגדר קל.

"הכתובת היתה על הקיר, התרענו בפני הצבא כי המסיק משמש לתכנון התקפות, אך בצה"ל התעלמו", טוענים מתנחלים המתגוררים במקום, שבעקבות אותו אירוע חמור שבו נפגעו חבריהם רועי צאן יהודים שרעו עם עדרם סמוך לבנימין. 

המתנחלים טוענים כי מיד לאחר הלינץ' התוקפים ברחו לכיוון הכפר דיר ג'רר הסמוך.

אליהו אוחיון, תושב כוכב השחר שהוזעק למקום, תיאר: "מדובר באירוע קשה מאוד. כשהגעתי למקום הבחנתי בשני רועי צאן פצועים, אחד ללא הכרה ומפרכס. המחבלים שאחזו באלות התקרבו לרועים בחסות מסיק ערבי שהתקיים בסמוך לצומת, הגיחו לפתע מבין עצי הזית וביצעו לינץ' אכזרי ברועי הצאן. אלו רועי צאן מסורים, שמתגוררים עם משפחותיהם בחווה הסמוכה ושומרים יום יום על אדמות המולדת". 

אוחיון הוסיף וסיפר: "הכתובת הייתה על הקיר באדום בוהק. בכל התקופה האחרונה התריעו התושבים באזור שוב ושוב כי המסיק הערבי מהווה כיסוי לתכנון מתקפות אלימות כנגד היהודים, ריגול ואיסוף מודיעין, אך בצה"ל התעלמו והחליטו לאפשר את המחדל הנורא הזה. היום קיבלנו את תוצאותיו בדמות יהודים יקרים שנפצעו קשות".

מעדויות של גורמים שהיו בסמוך, רועה הצאן שנפצע באורח קשה הותקף באמצעות גרזן ומצבו בשעות אחר הצהריים אף התדרדר ומשפחתו פתחה בקריאה לתפילה לרפואתו.

בהמשך ובעקבות אותו אירוע, כך טוענים מתנחלים, קיבלו מאוחר יותר תושבי חווארה והסביבה "פרס" מצה"ל שמיהר להציב שלטים האוסרים על נסיעה של יהודים באזור ואף מתריעים מפני כניסה לאזור מסוכן המוגדר כשטח A, זאת חרף העובדה שמדובר בשטח B המותר לכניסת יהודים גם לפי הסכמי אוסלו. לטענתם , השלטים הוצבו ככל הנראה לקראת פתיחת כביש עוקף חווארה שיתרחש בקרוב.

שלט אזהרה מכניסה לשטח A (צילום: פלאש 90)
שלט אזהרה מכניסה לשטח A (צילום: פלאש 90)


במטה "נלחמים על החיים" תקפו: "למרות הטבח הנורא בעוטף מערכת הביטחון מסרבת לשנות את אותה קונספציה ארורה. לא ייתכן שבזמן מלחמה יוענק פרס לכפר נאצי בדמות הרחקת יהודים משטחו".

"לצערנו שוב צה"ל משקר באופן בוטה ומונע תנועה מיהודים בתואנות שקריות. זוהי בדיוק הקונספציה שהביאה עלינו את הטבח הנורא בעוטף, שגורסת כי במקום לטפל באויב המסוכן יש להרחיק את הקרבן ולכלוא אותו מאחורי הגדרות - בעוד שהשטח נותר מופקר לטובת האויב. זאת חרפה לאומית ממדרגה ראשונית ואנו ניאבק בה בכל הכוח", מסרו במטה.

בכפר חווארה חוגגים את הצבת השלטים: "שחרור חווארה מתחיל אינשאללה", תושבים זועמים מהשומרון הסירו את השלט שאסר באופן מטעה על נסיעה בכביש המרכזי בחווארה.