הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

  • הכירו את: יוסי אלטרמן - סטודיו לצילום. הסטודיו, המתמחה בצילומי סטליס, מספק שירותי צילום והפקה לכל מטרה, הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי ובין היתר צילום אירועים, כנסים צילומי תדמית, צילומי היריון ועוד.
  • שנת הקמה: הסטודיו הוקם בשנת 2008, בעת מבצע צבאי בעזה וירי טילים אל עבר ישראל.
  • מי עומד מאחורי: "אין מאחורי אף אחד, הסטודיו הוא אני ואני הסטודיו, מההתחלה ועד הסוף. החל משירות הלקוחות, שיחות המכירה והמשך בצילום בשטח, עריכה ועיבוד התמונות, את הכל אני עושה בעצמי".
  • איך השפיעה עליכם המלחמה: "הפעילות נפסקה לגמרי. ברגע שפרצה המלחמה בוטלו לאלתר כל האירועים בזה אחר זה ומאז אין אצלנו עבודה כלל. בעקבות ביטול האירועים בתקופת מגפת הקורונה הפסקתי לגבות דמי ביטול מלקוחותיי, והדבר אף הוכנס להסכם ביני לבין הלקוחות. העובדה שוויתרתי על דמי הביטול עודד אנשים לפנות אלי לקבלת שירות. התקופה הזו מחזירה אותי שוב לתקופת הקורונה, אנחנו, ענף האירועים, הראשונים להיפגע. אין התקהלות, אין כנסים ואין אירועים שמחים.בדרך כלל, בתקופה זו של סוף השנה הלועזית, אנחנו מלווים חברות גדולות במשק שבהתאם לתזרים ולרווחי אותה שנה, מקיימות מסיבות ואירועים מושקעים לעובדים שלהן.
     
    השנה בוטלו כל האירועים האלו ומסתמן שגם מסיבות הסילבסטר לא יתקיימו, בטח שלא בהיקפים שהכרנו. אנחנו רואים שגם אירועים פרטיים, כמו עליה לתורה ומסיבות בר ובת מצווה, גם הם לא מתקיימים". "זה לא רק ההנחיות של פיקוד העורף למצב הביטחוני הרגיש, זה גם מצב הרוח במדינה. מי רוצה לחגוג ולשמוח? לאף אחד אין חשק לזה. לכן, גם מי שמקיים אירוע עושה זה בצניעות, בבית, בלי צלם בנוכחות משפחה מצומצמת". 
  • מי הנפגעים הישירים: "הנפגעים הישירים הם הילדים שלי. אני גרוש וחולק משמורת משותפת על ילדיי ולכן ההוצאות ממשיכות, אך ההכנסות צנחו. דחייה או פריסה של תשלומים לא פוטרת אותי מהחובות, אלה רק מגדילים את הריבית שאשלם. לספקי המשנה שלי שילמתי מראש ולכן אני נשאר עם חובות מחברות שתנאי התשלום שלהם הוא שוטף פלוס 60 , 90 ואפילו 120. 
  • מה המסר שלנו למי שקורא: "אני מרגיש שאין זה הוגן מצידי להתלונן כשאני יודע עם מה אנשים נאלצו להתמודד בחודשיים האחרונים.אני גאה בעם שלי! אני מתנדב כצלם ומתעד פעילויות כאלה ואחרות ומסייע ככל שאני יכול. אני מצלם עבור פתחון לב את הפעילות שלהם וגם עבור תנובה, אחד מלקוחותיי. הם ארגנו מחוות פינוי לכל עובדי תנובה אשקלון וצילמתי מחווה יפה שלהם כמפגן תמיכה. גם אנחנו הצלמים נקראים להתנדב עכשיו בכל מקום שרק ניתן, לסקר התנדבויות ופעילויות כאלה ואחרות.
     
    עם זאת, אני מרגיש כאילו זה מובן מאליו שצלם צריך עכשיו לצלם בחינם, כי זה מצב מלחמה. אפילו לקוחות שמתעניינים בהזמנת צילום לאירוע מבקשים 'מחיר מלחמה', וזה מכעיס אותי. אני לא מגיע לסופר, למוסך, לחברת חשמל או לבנק ומבקש 'הנחת מלחמה'. אנשים צריכים להבין שאנחנו, בעולם האירועים, נפגעים ראשונים ומשתקמים ראשונים והם חייבים לסייע לנו כדי שנמשיך ונשרוד כאן גם אחרי שכל זה יגמר.
     
    אני קורא לכם לתמוך בצלמים, שהם עסקים קטנים בישראל, לשלם עבור השירות שהם נותנים כדי שהם לא יקרסו. אני מבקש גם לפנות לדרג המומנה והאחראי במשרד הכלכלה והאוצר שיספק תשובות ופתרונות המתאימים לענף, ומענקים ההולם את העסקים הללו"."אני רוצה לפנות גם לעם שלי, שהוא מהמם, מיוחד ומאוחד. אני רואה כיצד העם הזה מתנדב בשיא המרץ מלא בנתינה, ואני מאחל לו שימשיך ככה ,כי ככה אנחנו מנצחים! עוד נחזור לחגוג ,נחזור לשמוח, נחזור לרקוד, עם ישראל חי!".
  • איך יוצרים קשר: יוסי אלטרמן | 054-5294453 | [email protected] 

יוסי אלטרמן - סטודיו לצילום (צילום: יוסי אלטרמן)
יוסי אלטרמן - סטודיו לצילום (צילום: יוסי אלטרמן)

ליריד העסקים הוירטואליים - הפרויקט של התאגדות העסקים הקטנים

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר