הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

  • הכירו את: יוני שפירא LHS – Landmark Heritage Services - - מורה דרך מזה 45 שנה, המתמחה בהדרכת קבוצות קטנות של אנשי עסקים, משפחות, דיפלומטים, אנשי מדיה אשר מגיעים לביקור בישראל ממספר ימים ועד שלושה שבועות לסיור מקיף.
  • שנת הקמה: שפירא הינו מדריך תיירים מאז שנת 1978. את חברתLHS – Landmark Heritage Services, חברה לפרויקטים תיירותיים, פתח בשנת 1984.
  • מי עומד מאחורי: יוני שפירא, דור תשיעי מירושלים, המשמש גם כיו"ר "מורשת דרך" - ארגון מורי הדרך בתיירות נכנסת בישראל – בהתנדבות. כיזם, עסק שפירא גם בפרויקטים תיירותיים כמן הקמת "מיני ישראל, או פרויקט בכיכר טיימס בניו יורק, ועוד. 
  • איך השפיעה עליכם המלחמה: "העבודה פסקה לחלוטין ונרשמו 100% ירידות בהכנסה בגלל ביטול טיולים לקבוצות עד לאמצע שנת 2024. גם כשהמשק יתחיל לחזור לשגרה ייקח לענף התיירות עוד מספר חודשים עד שתחזור הפעילות, כך גם היה במלחמות קודמות וכמובן גם בתקופת הקורונה. למעשה, עד היום אנחנו עדיין 'מלקקים את הפצעים' כי התיירות לא הספיקה לחזור לקודמתה. רבים מאיתנו (עקב חוקי אבטלה לקויים), לא זכאים כלל לדמי אבטלה. כיום העסק אינו פעיל והוא משמש רק להתנדבויות במספר אפיקים.
  • מי הנפגעים הישירים: "המשפחה שלי, משום שההכנסה שלי הינה מקור ההכנסה העיקרי".
  • מה המסר שלנו למי שקורא: "מורי הדרך בתיירות הנכנסת נפגעו כלכלית מיד עם פרוץ המלחמה, והצפי הוא כי ייקח זמן רב עד שנחזור לפעילות כבשגרה. אנחנו, מורי דרך בתיירות נכנסת מתאפיינים בתחושת שליחות חזקה, זה גם עיסוקנו העיקרי ומקור פרנסתנו הבלעדי. אנחנו לא מעוניינים לשבת באפס מעשה ולקבל דמי אבטלה ולכן אנו מעוניינים לעבוד בכל עבודה החל מהעמדת רכבי התיירות שלנו (כ- 550 מורי דרך) לשירות הובלות, שינוע, הובלת משפחות ועוד.
     
    אנו גם מתנדבים בחקלאות. אנחנו רוצים להמשיך ולתרום אך חוששים כי בקרוב חלקנו יגיע לקריסה כלכלית ועל כן מחפשים פתרון. בארגון 'מורשת דרך' – אנחנו מחפשים דרכים לעזור למשפחות מורי הדרך במציאת ערוצים חדשים לפרנסה.
  • איך יוצרים קשר: יוני שפירא נייד: 052-3675.943 , מייל [email protected]  

מורה דרך מזה 45 שנה. יוני שפירא (צילום: לינדה הס שפירא)
מורה דרך מזה 45 שנה. יוני שפירא (צילום: לינדה הס שפירא)

ליריד העסקים הוירטואליים - הפרויקט של התאגדות העסקים הקטנים

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר