פורעים פלסטינים חיללו את מתחם קבר יהושע בן נון. במתחם נמצאו כתובות "מוות ליהודים" ותמיכה בטבח השבעה באוקטובר. המתחם הקדוש נמצא בכפר כיפל חארת' שבשומרון. בין הכתובות שרוססו במקום ישנם שמות של מחבלים, בהם עודאי תמימי שרצח את החיילת נועה לזר בירושלים, סריא אל קודס - הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי – ועוד.

מתחם הקבר מתוחזק על ידי מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים במועצת שומרון. בכפר כיפל חארס הסמוך לקברו של יהושע בן נון קבור גם כלב בן יפונה. עשרות אלפי מתפללים פוקדים את הקברים מדי שנה, במסגרת כניסות מסודרות בשנה המאובטחות על ידי צה"ל וכוחות הביטחון. ראש מועצת שומרון התייחס לחילול קבר יהושע בן נון, ומסר כי מדובר ב"פשע שנאה ברברי ופיגוע לכל דבר".

חילול מתחם קבר יהושע בן נון (צילום: מועצה אזורית שומרון)
חילול מתחם קבר יהושע בן נון (צילום: מועצה אזורית שומרון)

לדבריו של דגן, "האויב בעזה והאויב בשומרון מטרה אחת להם - השמדת מדינת, ישראל ורצח יהודים. לא סתם הברברים עושים את שני הדברים יחד - באותן השיטות שעשו דעאש: גם פוגעים בנפש ורוצחים יהודים בצורה ברברית -  ובמקביל גם פוגעים בשורשים ההיסטוריים שלנו, במקומות הקדושים בארץ". דגן הוסיף כי הוא "קורא לממשלה ולזרועות הביטחון לטפל במחבלים הברברים האלו כמו שארה"ב טיפלה בדאעש, במשמרת שלנו השומרון לא יהפוך לחמסטאן ולא לפתחסטאן. מי שיפגע בנו, מי שיפגע במורשת שלנו, מי שיפגע בקודשים ובסמלים הלאומיים שלנו - לא יהיה פה. עם ישראל ינצח".