בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (רביעי) שלושה חודשי עבודות שירות על ישראל בסון, שהורשע בשלושה אישומים, כי לא הצהיר על רכישת זכות במקרקעין - מה שנחשב לעבירת מס, לפי חוק מיסוי מקרקעין. העונש המקל נגזר במסגרת הסדר טיעון, ולאחר כתב אישום מתוקן אליו הגיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה יחד עם עורכי דינו של בסון. זאת לאחר שפורסם כי הוגש נגדו כתב אישום ביולי השנה.

מרמה בשומרון: מכרו קרקעות ולא דיווחו על מיליוני שקלים

השופט כתב בגזר הדין: "ההסדר אליו הגיעו הצדדים ראוי, ואני מוצא לאמצו. היות ההסדר כולל עונש סגור, הרי שמתחם הענישה יעמוד כאמור בהסדר. ניכר מטיעוני הצדדים כי הושקעה מחשבה רבה בהגעה להסדר ונשקלו שיקולים רבים שקשורים בנסיבות ביצוע העבירה, הנסיבות שהובילו לחשיפת העבירות, חלוף זמן, חלקו של הנאשם לעומת אחרים בפרשה ומדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מסוג זה".

עוד כתב השופט: "מצאתי לכבד את ההסדר לאור מצבו הרפואי של הנאשם ותוך התחשבות נוספת במצבו, וכן בחלוף הזמן ובתרומתו לחשיפת העבירות - מצאתי לקבל את עתירת ההגנה בעניין התחשבות במצבו הרפואי בכל הנוגע לשעות עבודות השירות".

יום עבודות השירות של הנאשם, יימשך שש שעות בלבד. החברה בבעלותו של בסון, שהועמדה לדין גם היא במסגרת כתב האישום, קיבלה קנס זעום בסך 4,000 ש"ח בלבד.

עו''ד מיכאל כשכאש (צילום: עמית שעל)
עו''ד מיכאל כשכאש (צילום: עמית שעל)

עו״ד קובי גולדמן ומיכאל כשכאש שייצגו את בסון והחברה שלו מסרו: "ההגנה שמחה על כך שבית משפט השלום הנכבד אימץ את הסדר הטיעון המקל שהושג לאחר עבודה מאומצת ומחשבה מעמיקה, תוך התחשבות מקסימלית בנסיבות שקשורות בביצוע העבירות שבהן הורשעו הנאשמים, ובאלה החיצוניות".

עו''ד קובי גולדמן (צילום: עמית שעל)
עו''ד קובי גולדמן (צילום: עמית שעל)