בית משפט השלום בנתניה גזר 32 חודשי מאסר על ד"ר רועי בבילה, מתנדב בארגון מד"א בנתניה שהורשע בהטרדה מינית ועבירות מין נוספות. 

לאחר הסדר טיעון מול הפרקליטות, בבילה הורשע בעבירות הבאות: ריבוי עבירות של מסירת מידע כוזב בניגוד לחוק המחשבים, גרם בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית, נסיון למעשה מגונה, קבלת דבר במרמה, נסיון להטרדה מינית ונסיון לגרם מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14.

אחת המתלוננות נגד בבילה מסרה למעריב: "ביום רביעי בבוקר עמדתי בבית המשפט מול מי שלפני קצת יותר משנה וחצי תקף אותי מינית והפך לי את החיים. עמדתי שם בגאון, כשבפנים אני משקשקת, ועניתי בנחת לסנגור שלו על כל השאלות".

המתלוננת הוסיפה כי היה מדובר ב"סנגור שניסה להפיל ולהשפיל אותי", אך הוסיפה: "לא נתתי לו. ניסיתי גם להסתכל לתוקף בעיניים, והוא השפיל מבט. וברוך השם באותו דיון נפסק בבית המשפט גזר דינו. 32 חודשים בכלא".

המתלוננת התייחסה לחומרת גזר הדין, אותו קבעה השופטת אליאנא דניאלי: "לעניות דעתי זה לא מספיק בכלל. בטח לא אחרי התיאורים ששמעתי שם על דברים שהוא עשה לקטינות. וכן, זה כואב ממש ואפילו מכעיס לדעת שאחרי שהפך לי ולעוד לא מעט בנות את החיים לתקופה שהיא בטוח ארוכה מ32- חודש, זה כל מה שהוא קיבל".

המתלוננת הוסיפה: "מכעיס לדעת שהוא יסיים לרצות את העונש בזמן שאנחנו כנראה עדיין נילחם להחלים מהנזק שהוא גרם לנו. אבל לפחות הוא קיבל משהו שזה כבר מצב טוב מאד במדינה שלנו".

ממרכז הסיוע מגן נמסר בתגובה: ״אנו מודים לנפגעות הגיבורות והאמיצות שפוצצו את הסיפור ועשו סוף לקשר השתיקה. כאשר איש מקצוע בתחום הרפואה מנצל את מעמדו כדי לפגוע בנשים הוא פוגע בהן פעמיים, גם בפגיעה הפיזית או הוירטואלית וגם באמון שלהן וביכולת שלהן לפנות לטיפול רפואי. בנוסף המקרה מלמד על הצורך שארגונים ממוסדים העוסקים ברפואה צריכים לעשות הכל על מנת להפחית את הסיכון לפגיעה מינית במערכת שלהם. אנו נמשיך לעמוד לצד כל נפגע ונפגעת בהוצאת הצדק לאור״.

ד"ר בבילה נעצר בחודש אפריל האחרון בתום חקירה סמויה שניהלה יחידת 105 בלהב 433 המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת של משטרת ישראל וזאת לאחר שנאספו ראיות לכאורה הקושרות את הרופא להתנהלות ויצירת קשר עם עשרות קטינות בגילאי 16-12 באמצעות האינסטגרם. עוד עלה כי הרופא המוכר, ניהל איתן שיחות בעלות תוכן מיני וניסה כל העת לקיים איתן מפגש.