בית המשפט המחוזי נצרת קיבל היום (רביעי) את עמדת הפרקליטות וגזר על חיים רחמים, 19 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבת שלו מאז שהייתה בת 3 ועד גיל 13.5.

צעיר נעצר בחשד לביצוע עבירות מין באיומי אקדח

לפי כתב הכרעת הדין, לנאשם 9 ילדים והמתלוננת היא הילדה השישית. בזמנים הרלוונטיים לכתב האישום, התגוררה המתלוננת עם בני משפחתה בעפולה. מאז היות המתלוננת כבת שלוש, ועד גיל 13.5 שנים לערך, נהג הנאשם לבצע בה מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעיתים קרובות.

כתב האישום הוגש נגדו בתאריך ב-24 בינואר שנה שעברה. אולם, בדיון הראשון שהתקיים בתיק כחודש אחרי ב-14 בפברואר התברר כי הנאשם, שלא הוחזק במעצר בעת הגשת כתב האישום - עזב את הארץ יום קודם לדיון. לכן, הוצא נגדו צו מעצר, ולאחר שנעצר באוקראינה והוסגר לישראל ביום ב-11 במאי. מאז הוחזק מאחורי סורג ובריח.

במסגרת הטיעונים לעונש, דרשה הפרקליטות להטיל על הנאשם מאסר ממושך וארוך, באופן שישקף את הנזק הכבד שגרם הנאשם לבתו המתלוננת, וישקף גם את סלידת החברה ממעשיו המכוערים והמבזים. עו"ד עינת גוסטמן מפרקליטות מחוז צפון הוסיפה בטיעונים, כי "הנאשם ניצל את תלותה ואהבתה של המתלוננת כלפיו כדי לספק את יצריו, תאוותו ודחפיו המיניים תוך שהוא פוגע בה בביתה, ומסב לה כאב פעם אחר פעם. הנאשם הגדיל ועטף את מעשיו, לכאורה, באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו המדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל. בגיל 29, כאשר המתלוננת לא יכולה הייתה לשאת עוד את המשא הכבד שרבץ עליה, התלוננה במשטרה".

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

כב' השופטת גלפז מוקדי ציינה בגזר הדין, אליו הצטרפו גם סגנית הנשיאה השופט סאאב דבור והשופטת עינב גולומב, ש"העבירות המיוחסות לנאשם, בוצעו על ידו באופן מוחלט ובלעדי. הנאשם - אביה של המתלוננת, בהיותו בגיר,  הוא אדם ששימש בתפקיד דתי, והיה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם. הוא יכול היה, בכל שלב לאורך התקופה הארוכה, לחדול ממעשיו. יתרה מכך, גם הפסקת הפגיעה הייתה מתוכננת על ידו".

עוד הוסיפה, ש"המעשים בוצעו בצל קורת ביתם של הנאשם והמתלוננת, במקום שאמור היה להיות המקום המוגן ביותר עבורה, ושהפך בבת אחת למלכודת. המעשים בוצעו במשך כעשור בתדירות יומיומית, בימים ובלילות", המשיכה לתאר, "הנאשם, במעשיו, גזל מבתו את שנות ילדותה, את תמימותה, את הזכות לגדול בביטחון, את הזכות לשלמות גופה ונפשה, ברוע וללא רחמים. הוא פגע בה פגיעה קשה, אשר באה לידי ביטוי בכל מישורי חייה, לאורך שנים רבות".

למרות חלוף 30 שנה מאז ביצוע העבירות, קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות שמקומו של הנאשם מאחר סורג ובריח למשך זמן רב, ועוד הוסיף: " עונש אשר ישקף את סלידת החברה מעבירות מין במשפחה, את המסר הברור כי יש להגן על קטינים מפני עבירות שכאלו ולהעניש בחומרה את מי שבוחר לבצען״. 

בית המשפט גזר על הנאשם 19 שנות מאסר בפועל , 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת העבירה.