בית הדין לעבודה בתל אביב פסק כי התקף לב בו לקה יהלומן כשגילה שיהלום יקר ערך שחזר מליטוש ניזוק ופגע קשות בשוויו, ייחשב כ"תאונת עבודה".  בעקבות פסק הדין הוא יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ממנה הוא סובל שלו ויקבל פיצוי כספי רטרואטיבי משנת 2018 ועד סוף ימי חייו.

מהתביעה שהוגשה לבית הדין באמצעות עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן טומשין ושות', עולה כי היהלומן  בן 70, נוהג לרכוש יהלומים, לבצע בהם ליטושים ותיקונים באמצעות מומחי ליטוש ולמכור אותם ברווח כספי.

לפני כ-5 שנים הוא רכש יהלום של  3.36 קראט בסך של כ-7000 דולר ומסר אותו  לליטוש לאדם עמו הייתה לו היכרות מוקדמת. שבוע לאחר מכן כשהיהלום חזר מהליטוש, התברר לו לתדהמתו כי   צבעו, צורתו ושוויו של היהלום פחותים ממצבו המקורי לפני שנמסר לליטוש. למראה האבן המלוטשת,  הגיב באופן נסער ונרגז ולמחרת חש לחצים בחזה. הוא פנה למוקד "טרם". שם הפנו אותו לחדר המיון  בביה"ח ואושפז בטיפול נמרץ לב שם עבר צינתור. 

בית הדין מינה רופא מומחה שיבדוק האם היה קשר בין התקף הלב לבין הלחץ הנפשי שחווה היהלמן כשהבין שיצטרך לספוג נזק כספי כתוצאה מהנזק ליהלום והאם הקשר הזה גובר על העובדה שהיהלומן סבל מזה 10 שנים מבעיות לבביות שהובילו לצינתור ליבו בעבר. עוד עולה מהתביעה כי מספר חודשים לפני אירוע הליטוש היהלומן סבל מתעוקת לב במאמץ, ובנוסף סבל מסוכרת, עודף משקל והיה בעל רקע משפחתי של מחלות לב.

השופטת מירב קליימן מבית הדין האזורי לעבודה פסקה לאור חוות דעתו של המומחה הרפואי שמינה בית הדין, כי המומחה קבע כי ישנו קשר סיבתו בין הלחץ לאירוע הלב וכי אלמלא האירוע החריג בעבודה, אירוע הלב לא היה מתרחש במועד שבו ארע.

השופטת דחתה את טענת הביטוח הלאומי,  לפיה השפעת האירוע החריג על מחלת כלי הדם של היהלומן הייתה פחותה בהרבה מהשפעת הגורמים האחרים מהם סבל. מאידך השופטת קיבלה את עמדת בא כוחו של היהלומן, שטען כי יש לקבל את חוות דעו של המומחה שמינה בית הדין, לפיה בין התקף הלב לאירוע קיים קשר סיבתי בסבירות של למעלה מ50% וכי אלמלא האירוע החריג,  אירוע הלב לא היה מתרחש במועד בו אירע. 

השופטת פסקה שאירוע הלב יוכר כ"תאונת עבודה" וכי על הביטוח הלאומי לשלם ליהלומן הוצאות משפט בסך 6,500 שקלים. כאמור בעקבות פסק הדין, היהלומן יזומן לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ממנה הוא סובל כתוצאה מהתקף הלב ובהתאם לכך ייקבעו גובה הפיצוי או הגמלה לה יזכה לקבל כל ימי חייו.

עו''ד אלישר פיינגרש (צילום: ללא קרדיט)
עו''ד אלישר פיינגרש (צילום: ללא קרדיט)