בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי), את הנאשם אילן אפשטיין, בביצוע עבירות של ביצוע עבירת רצח וניסיון שוד בנסיבות מחמירות. כזכור, בשנת 2015, בעיר מעלות תרשיחא נרצח סמיון ויולין ז״ל, שהיה קשיש בן 93 בעת הירצחו. הוא נמצא בדירתו במעלות כשעל גופתו - סימני אלימות. בהכרעת הדין, קבע בית המשפט כי נכנס הנאשם אפשטיין לדירת הנרצח, בעת שהיה ככל הנראה תחת השפעת סם מסוג חשיש או קנביס, במטרה לגנוב את כספו של בעל הדירה.

כמו כן, זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה התפרץ אפשטיין לדירה על מנת לגנוב. הנאשם לא תכנן מראש את מעשיו בכללותם, אך ידע שהבעל הדירה נוהג להלוות כספים לאנשים, ועל כן הניח שקיים סיכוי טוב שימצא בדירתו כסף מזומן. כפי שנהג במקרי התפרצות אחרים, נכנס הנאשם לדירה דרך החלון שבסלון, שאליו הגיע בטיפוס. הנאשם חלץ נעליו קודם לתחילת הטיפוס והצטייד במסיכה, ופעולותיו העידו על דרך פעולה שגרתית ומתוכננת.

הנאשם תכנן להיכנס לדירה בשעת לילה מאוחרת, בזמן שהמנוח ישן, לשם איתור כסף בדירתו, ובהמשך תכנן לעזוב את הדירה. תכניתו השתבשה ובעל הדירה התעורר, צעק, ואילו הנאשם אחז בגרונו, הפיל אותו מספת הסלון שעליה נם את שנתו, הטיח ראשו ברצפה וגרם להתעלפותו.

לאחר מכן, הנאשם ניסה לאתר בדירה כספים על מנת לקחתם, ולאחר זמן קצר, החל המנוח להשמיע קולות בשנית ולהתאושש. בשלב זה, הנאשם שב והטיח ראשו ברצפה פעמים נוספות וחנק אותו עד שגרם למותו. הנאשם המשיך לחפש בדירה עוד זמן רב כספים, הזיז רהיטים ממקומם, רוקן מגירות מתכולתן, נבר, חיטט, הפיל חפצים רבים ארצה, וכאשר לא איתר כספים בדירה - הוא עזב את המקום. .
לאחר בחינה וניתוח, הגיע בית המשפט למסקנה שהנאשם גרם למותו של סמיון ז״ל בכוונה תחילה, על מנת שיוכל לשדוד אותו ולגנוב מדירתו״