עורכי הדין אביגדור פלדמן, חיים יצחקי ויגאל דותן עתרו היום לבג"ץ בדרישה כי יורה לשב"ס לאפשר להם להיפגש עם הלקוח שלהם, מרואן ברגותי.

המחבל המורשע ברגותי, אשר הקים את גדודי חללי אל אקצא באינתיפאדה השנייה, מרצה בימים אלה בכלא רימונים חמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר על מעשי טרור בהם היה מעורב.

על פי העתירה, במהלך דצמבר האחרון, רעייתו ובנו של ברגותי פנו לעותרים בבקשה כי יגישו בשמו עתירה בשל הרעת התנאים של ברגותי, ובשל חשד להתעללות פיזית ומילולית מצד הסוהרים בכלא. בנוסף, בני המשפחה ביקשו להיפגש עם ברגותי, שהקשר עמו נותק מאז השביעי באוקטובר.

שלושת עורכי הדין העותרים הגישו את העתירה, וביקשו להיפגש עם ברגותי. לאחר מספר פניות, בשב"ס הודיעו לעורכי הדין כי לאסירים בסטטוס של ברגותי יש זכות להיפגש עם עורך דין אחד, כאשר לברגותי יש את הזכות להיפגש עם עורך דין אחר שמטפל בשבילו בעניינים שונים.

עורכי הדין העותרים טוענים כי הם נמצאים ב"מלכוד 22". מצד אחד הם לא יכולים לבקר את ברגותי ללא ייפוי כוח, ומצד שני הם לא יכולים להחתים את ברגותי על ייפוי כוח מכיוון שהם אינם רשאים לבקרו.

אביגדור פלדמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביגדור פלדמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בעתירה נטען כי על פי הוראות שב"ס מניעת ביקור של עו"ד אצל אסיר ביטחוני מותרת אך ורק במקרים בהם נשקפת מהביקור סכנה לביטחון המדינה או פגיעה בשלומו ובטחונו של אדם, ולתקופה שלא תעלה על 10 ימים – וזאת באישור פרקליט מחוז או המשנה לפרקליט המדינה.

על פי העתירה, "במקרה דנן נמנעת כניסתם של העותרים לביקור מרשם בתואנות שונות ומשונות, ללא נימוק, ללא החלטה רשמית ובאופן שסוטמה מן ההנחיות ומן הדין".

לטענת העותרים,  "אופן התנהלות זה מגביר את החשד כי מטרת המניעה היא הכשלת העותרים בעבודתם וסיכול האפשרות לעמוד על מצבו של מרשם לאור תלונותיו על התעללות פיזית מצד הסוהרים, וזאת בשעה שעתירה שהגישו בשם מרשם בעניין זה תלויה ועומדת בבית המשפט המחוזי".

עוד נכתב כי "מניעת המפגש מסכלת את הייצוג אותו נטלו העותרים על עצמם לבקשת בני משפחת העתיר ופוגעת פגיעה חמורה בחופש העיסוק שלהם".