הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

בית משפט השלום בנצרת גזר כנס כספי נמוך על מנהל חשבונות במועדון חשפנות שהורשע בעבירות מס ובדיווח חלקי של פעילות המועדון. בכך, קיבל ביהמ"ש את עמדת עו"ד אלי סרור, סנגורו של העובד, שטען כי "אין להעניש אותו מאחר ולא היה מודע למעשיו של הבעלים".

כתב האישום שהוגש לבית המשפט נגד העובד, מנהל חשבונות של מועדון חשפנות, ייחס לו הגשת דו"ח ומידע לא נכון ובכך שהעביר לרשויות המס דיווחים לא מלאים כאשר היקף הפעילות עמד על לא פחות מ-1.2 מיליון שקלים.

ליצירת קשר עם עו"ד אלי סרור לחצו כאן

על פי כתב האישום מדובר בחברה אשר בבעלותה מועדון חשפנות בעפולה, שעל פי החוזה שנחתם לפני כשמונה שנים היא כביכול רכשה את זכויותיו תמורת סכום של כ-2 מיליון שקל. אולם, כך נטען באישום, בפועל, מדובר היה בחוזה כוזב אשר נועד ליצור מצג שווא לפיו בעל החברה הינו הבעלים היחיד של המועדון, בעוד הוא שיתף פעולה והיו שותף עם בעלי החברה שכביכול ממנו קנה את זכויות המועדון.

המדינה פירטה עוד בכתב האישום, כי במהלך השנים 2017-2018, ניהלו בעל המועדון, בסיועו של הנאשם, את המועדון באמצעות מנגנון הכנסה והוצאה של כספים במזומן, ללא תיעוד חשבונאי בחוק, ותוך שימוש במערכת חשבונאית "כפולה" על מנת להסתיר ממס הכנסה את היקף הפעילות האמיתי של העסק שאינו פוחת מ1.2 מיליון שקלים. הכנסות אלו, אשר נבעו מפעילות המועדון, לא נרשמו בספרי הנהלת החשבונות של החברה אלא נרשמו בכתב יד על גבי נייר אשר הועברו על ידי אחד מבעלי המועדון לנאשם.

הנאשם, על פי כתב האישום, רשם את הנתונים שהעבירו לו על גבי הדפים וערך אותם בטבלאות אקסל אשר לא הועברו להנהלת החשבונות של החברה  כל זאת בידיעת השותף השני אשר היה שותף מלא להתנהלות המועדון ופעילותה של החברה. "החברה", כתבו נציגי הפרקליטות לבית המשפט, "ובעליה העבירו למס הכנסה דיווחים חלקיים בלבד על הכנסות החברה, תוך שהם משמיטים את ההכנסות אשר נרשמו בטבלאות האקסל, שסכומם כאמור אינו ידוע ולא פוחת מ-1.2 מיליון שקלים ובדרך זהה נקטו אף בהקשר להוצאות החברה כאשר לא רשמו כחוק את ההוצאות אשר נבעו לחברה מפעילות המועדון, וניהלו את הוצאות הכספים במזומן בכך שבאו לידי ביטוי בספרי הנהלת החשבונות של החברה באופן חלקי בלבד".

מנגד, טענה ההגנה באמצעות עו"ד אליהו סרור כי ״אין מחלוקת כי לנאשם אין כל תועלת כלכלית מהמעשה הנטען ולכן אין להעניש אותו מאחר ולא היה מודע למעשיו של הבעלים". ביהמ"ש אכן קיבל את עמדת הסנגור והטיל קנס כספי נמוך.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר