בגלל בגידה שהמציא: פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד אשר בוחבוט, תושב העיר בן 49, בגין רצח ופציעה בנסיבות מחמירות לאחר שרצח את אשתו רחל ז״ל ופצע את בנו - אשר ניסה למנוע את הרצח. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

דבריו סייעו לראיות התובעים בהאג? ישראל כ"ץ תחת מתקפה
צפויה לכישלון בהליך העיקרי: הבעיה האמיתית בטיעון של דרום אפריקה

כזכור, הרצח אירע ב-27 בדצמבר השנה, בשעות הלילה, בתום ויכוח קולני בין הבעל, אשר בוחבוט בן ה-49, לבין רחל בת ה-39. 

לפי כתב האישום שהגיש עו״ד שגב אדלר מפרקליטות מחוז חיפה פלילי, הנאשם ורחל ז״ל היו נשואים ולהם שלושה ילדים. היחסים ביניהם היו מתוחים ומעורערים, והנאשם חשד, ללא בסיס, כי המנוחה אינה נאמנה לו.

על רקע החשד, בסוף חודש דצמבר, דרש הנאשם מהמנוחה למסור לידיו את מכשיר הטלפון הנייד שלה. הנרצחת נעתרה לדרישת בעלה, ומסרה לידיו את מכשיר הטלפון שלה, אך הוא חשד שהיא מחביאה טלפון נוסף ולכן התפתח סכסוך ביניהם. אז החליט אשר לרצוח את אשתו, ניגש למטבח, נטל סכין וחזר לסלון, שם עמדה אשתו יחד עם בנם הקטין. כשהבחין הבן בסכין, הוא צעק לעבר אביו "אבא לא, אבא לא", אך הוא התקרב לרחל, דקר אותה בחזה, והיא נפלה ארצה על גבה - חבולה, וקראה בשם בנה.

הנאשם התכופף ודקר את רחל פעמים רבות למרות תחנוניו של בנו, שצעק וניסה לתפוס את הסכין בידו כדי למנוע מהנאשם להמשיך לפגוע באמו. על אף הניסיונות, הרוצח המשיך ודקר את אשתו פעמים רבות בחפץ אחר - ואף בעט בה כאשר התבוססה בדמה. הבן יצא מהדירה כדי להזעיק עזרה - ובאותה עת שהו עוד שני ילדיהם הקטינים בחדר השינה שלהם.

חברתה של רחל כתבה וספדה לה בכאב: "את תתנוססי פה, תהיי נורה אדומה. את עגלה ערופה שעליה נאמר ידינו לא שפכו את הדם הזה. לכל אותן נשים שמפחדות לקום, שמפחדות ללכת, שמפחדות לפרק בית - אך בינתיים מתפרקות בעצמן כדי להכיל את הטירוף שהן חוות ומרגישות חידודין חידודין בבשרן. את תהיי זעקה לאותן נשים שרבנים אומרים להן להישאר בשם התורה ושלום הבית, שזו דעת תורה שקוברת אותן בעודן בחיים".

"היית מלאך בדמות אדם, התהלכת בינינו ותמיד הארת פנים. כשבבית שלך גיהנום, שימחת, הקפצת, עשית שטויות עם הילדים וגרמת לבטן שלי לכאוב מרוב צחוק. כל שבת בבוקר היית אצלי עם הילדים ועם עוגת התפוחים שאני אוהבת, עם הברד שהילדים אוהבים, עם השיחות בסלון, מכורבלות בשמיכה. אמרתי לך שאני איתך, קומי תתגרשי, את ראויה ליותר את והילדים. אני איתך לכל אורך הדרך אבל הטיפול המסור בילדים והרצון לשמור על הבית כי ככה הכניסו לך לראש - השאירו אותך שם ואנחנו נותרנו עם בור שלעולם לא יתמלא. אני מבטיחה לך שאמשיך להפיץ את השמחה שלך, את הנתינה גם כשלא היה לך כלום, גם כשבפנים היית כבויה". 

בנוסף כתבה, "אני מבטיחה שהמקרה שלך לא קרה לחינם, המקרה שלך הוא הצוואה שלנו. הבן שלך בן ה-15 שניסה להגן עלייך בגופו ונפגע בעצמו לא עשה זאת לחינם. אנחנו נעשה הכל להפיץ את האור של רחל בוחבוט, קורבן לאלימות במשפחה".