תיעוד אש: פעם אחר פעם הגיע תושב מזרח ירושלים לאזור מרכז העיר כשהוא רוכב על גבי אופניו החשמליים, ניגש רגלית והצית אש במתחם אחסנת קרטונים ברחוב. בנס מעשיו הסתיימו ללא נפגעים. בימים אלו הושלמה חקירתו במשטרה וצפוי נגדו כתב אישום.

חוקרי תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים כמעט היו אובדי עצות במהלך חקירת שני מקרים בהם הוצתה אש במתקני אחסון קרטונים שברחוב שמאי בירושלים לפני מספר חודשים. בהפרש של יומיים, הגיע חשוד על גבי אופניים חשמליים לאזור, ניגש רגלית אל עבר אותם מתקני אחסון וביצע דבר מה, וזמן קצר לאחר שהתרחק מהם, החלה בוערת אש במקום. הודות לתושיית אזרחים עוברי אורח, כובתה האש ולא נגרם נזק לרכוש נוסף או נפגעים בנפש.

בעקבות מקרים אלו שהתרחשו במהלך חודש ספטמבר אשתקד, החלה תחנת לב הבירה בחקירה בניסיון לזהות את החשוד במעשה תוך קשיים רבים בשל התנהלותו והופעתו החיצונית בזירה שכללה בין היתר כובע ומשקפי שמש, ולהתחקות אחר עקבותיו.

בתוך כך וכשהחקירה עודנה מתנהלת לאורך התקופה, בוצעו מגוון פעולות שנועדו לתרום להצלחת החקירה במטרה לאתר את אותו חשוד כאמור, ובכלל זה הופצה תמונתו בקרב יחידות המשטרה השונות בירושלים וברחבי הארץ. צעד זה שאיננו "חדש" במהלך חקירת תיקי עבירות פליליות שזהות חשוד המעורב בהם אינה נודעת, הוביל לכדי חשיפת זהותו זאת לאחר שחוקרי תחנה אחרת במחוז ירושלים זיהו את פניו והחלו פעולות לאיתורו, תוך שנודע כי בימים אלו החשוד מרצה תקופת מאסר בין כותלי הכלא בגין עבירות פליליות אחרות.

כאשר ביקשו חוקרי תחנת לב הבירה לבצע את חקירתו, סירב החשוד לצאת משערי תאו בכלא ובשל כך הוצא נגדו צו מעצר על ידי בימ"ש שלום ירושלים. בעקבות צו זה, נעצר החשוד (47, מזרח ירושלים) והובל לחקירה בתחנת לב הבירה בירושלים ושם נחקר בגין החשדות המיוחסים לו.

על פי החשד ומחקירת המשטרה עולה כי בתאריך 6.9 בשעות הבוקר, הגיע החשוד כשהוא רוכב על אופניו החשמליים אל רחוב שמאי בעיר, העמיד את אופניו בסמוך וניגש בהליכה רגלית לעבר מתקני אחסון הקרטונים המוצבים ברחוב. לאחר שהתעסק בצמוד להם בדבר מה, שב לעבר אופניו תוך שבמתקני האחסון החלה בוערת אש וסיכנה עוברי אורח, כלי רכב ורכוש המצויים בסמוך. אזרחים שהבחינו באש, החלו בפעולות ראשוניות לכיבויה, תוך שבדיעבד מחקירת המשטרה עלה כי החשוד עמד לא הרחק מהמקום לפרק זמן קצר ובהמשך לכך נמלט. לוחמי האש שהוזעקו גם הם למקום, השלימו את פעולות הכיבוי הנדרשות ופעלו לחקירת נסיבות ההתרחשות.

עוד עלה במהלך החקירה, באחד המקרים הגיע החשוד כשהוא לובש חולצה כהה על גופו. בטרם ביצע את המעשה המיוחס לו, הוריד את חולצתו ונותר עם גופיה בהירה, ניגש וביצע את זממו לכאורה ולאחר ששב אל אופניו, לבש חזרה על גופו את החולצה הכהה, נותר במשך זמן קצר בסמוך לזירה ולאחר מכן עזב את המקום.

במסגרת פעולות החקירה נאספו ממצאים ועדויות שחיזקו את חשד המשטרה כלפי אותו חשוד, על אף שבחר לא לשתף פעולה או למסור גרסה לחוקריו. מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת וכבר בימים האחרונים הוגשה הצהרת תובע על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום מטעם הפרקליטות לבימ"ש, תוך שמעצרו הוארך פעם נוספת עד ליום ראשון הקרוב, תאריך 14.1.24.

חוקר תחנת לב הבירה של מחוז ירושלים, רס"ר גיא טווקולי, ציין: "החשוד לא בחל במעשיו תוך שסיכן את הסובבים בכך שהצית אש במקום בו חומר בעירה רב ובאמצע הרחוב, ולמרבה המזל וערנותם של אזרחים שמסביב, נמנע נזק או נפגעים בנפש. גם בחלוף זמן, הצלחנו לשים ידינו על החשוד ולגבש במסגרת חקירתו בתחנת לב הבירה תשתית ראייתית מספקת לכדי כתב אישום הצפוי נגדו כבר בימים הקרובים על ידי הפרקליטות. חשוב שיידע כל אדם הבוחר בדרך שכזאת, כי משטרת ישראל לא תחסוך מיכולותיה המגוונות לפיענוח עבירות פליליות, איתורם ומעצרם של חשודים המעורבים בכך במטרה למצות עמם את הדין".