שני תושבי אום אל פאחם ניסו לבצע התנקשות בחיי אדם בנוף הגליל שבצפון הארץ. רגע לפני פיצוץ מטען חבלה שהונח מתחת לרכב בעיר, המשטרה הצליחה לעצור את ניסיון ההתנקשות, ועצרה את החשודים.

בלשי המחוז הצפוני, שהיו במארב אחר חוליית עבריינים מוכרים במטרה לסכל ניסיון אירוע רצח, כחלק מהמאבק של משטרת ישראל בפשיעה בחברה הערבית, זיהו את החוליה בפעילות חשודה סביב רכב בנוף הגליל. בעת שהעבריינים הבחינו בשוטרים, הם החלו לברוח.

למקום הוזנקו חבלני משטרה שהחלו בבדיקת הרכב, כאשר כוחות רבים סוגרים על רכב החשודים שנע לכיוון צומת המוביל. לאחר בדיקה קצרה אותר מטען רב עוצמה שהוצמד לתחתית הרכב והוחלט לבצע מעצר מהיר של החשודים שנתפסו בצומת. 

ניידת משטרה בזירת ניסיון ההתנקשות (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה בזירת ניסיון ההתנקשות (צילום: דוברות המשטרה)

החשודים, שני תושבי אום אל פחם בשנות ה-30 וה-20 לחייהם, נעצרו לחקירה בתחנת המשטרה ובהתאם לבקשת המשטרה מעצרם הוארך בבית המשפט השלום בנצרת עד ה-17 לינואר 2024. לאחר עבודה של חבלני המשטרה, מטען החבלה פורק מהרכב.

סגן ניצב גיל משולם, מפקד תחנת נוף הגליל, סיפר: "מטען גדול שאם היה מתפוצץ היה עלול לגרום לפגיעה בחפים מפשע, ובוודאי להרוג את יושבי הרכב. פעילות מהירה הביאה למעצרם של החשודים המעורבים בניסיון ההתנקשות. מדובר באירוע מורכב שאם לא פעלנו היה בוודאות מסתיים בפיצוץ, אבדות בנפש, ואף פגיעה באזרחים לא מעורבים".