הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

האירועים הקשים של ה7/10 הביאו את התביעה הפלילית לשקול שיקולים אישיים ונסיבות אנושיות בבואם לדון בבקשת נאשמת באלימות ובאיומים שאמה נרצחה בקיבוץ בארי. 

הנאשמת, בהליכי גירושין, הואשמה בכך שלאחר דיון סוער בבית הדין, בענייני רכוש ומזונות, לאחר הדיון יצאה מבית הדין ותקפה במכות נמרצות את בעלה לעיני המאבטחים שהפרידו בניהם ואף איימה עליו שתגמור אותו שוב ושוב. 

סנגורה, עו״ד יעקב שקלאר, הגיש בשמה בקשה לביטול כתב האישום וסורב ע״י ראש מדור התביעות. אף בקשתו של עו״ד שקלאר לעכב את הליכי המשפט, שהוגשה ליועץ המשפטי לממשלה סורבה ללא הנמקה. 

אלא שלאחר שאמה של הנאשמת נרצחה באירועי ה7 באוקטובר פנה עו״ד שקלאר, לטענתו ללא תקווה מרובה, שוב, בבקשה למחיקת כתב האישום בגלל נסיבות אישיות חריגות. 

ביום 15/1/24 קיבל הסניגור הודעה כי בקשתו התקבלה וכי לאחר עיון בטענותיו ובחומר הראיות תוך שקילת הנסיבות הייחודיות והמצערות בתיק, הוחלט כי כתב האישום ייגנז. 

תגובת הסניגור עו״ד יעקב שקלאר:
״ההחלטה בהחלט מפתיעה ומבורכת ומדגימה את הצורך לדבוק במטרה בכל מחיר ולטעון כל טיעון אפשרי, גם אם על פניו מיצינו את כל האפשרויות. לעיתים ישנם טיעונים שמצליחים למרות כל הסיכויים ואני שמח לברך על האנושיות והרגישות שהפגינה התביעה במקרה זה״

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]  
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר