הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

על פי כתב האישום, המדובר בחברה לעבודות עפר שהתאגדה ונרשמה לפני למעלה מ-25 שנים כעוסק מורשה, הנאשמים הינם הבעלים והדירקטור של החברה ובנו שהינו עובד שכיר, שבמשך 5 חודשים הגישו  16 דו"חות תקופתיים לצורך הישבון על מס הבלו על דלק בסך של 1,055,487 שקלים מבלי שהיו להם מסמכים לתמיכה בדרישה זו כנדרש על פי חוק.

ליצירת קשר עם עו"ד אלי סרור לחצו כאן

לפני קצת יותר משנה הצליחו להגיע הסנגורים עו"ד אליהו סרור ו-ורד בן שטריט להסדר טיעון לפיו בכפוף להודאת הנאשמים בכתב אישום מתוקן, כאשר המדינה תגביל עצמה לעתור לעונש של חצי שנת עבודות שירות לאב ואילו לבן 10 חודשי מאסר ואילו ההגנה תתטען לעונש כרצונה.

בטיעונים לעונש עורכי הדין סרור ובן שיטריט ציינו כי המחדלים הוסרו במלואם עוד בטרם הצגת הסדר טיעון בין הצדדים וטענו בין השאר לאכיפה בררנית מאחר קיים גורם נוסף, אחיו של הבעלים המחזיק ב- 49% מהחברה ואשר כלל לא נחקר בתיק, ולמרות שהאח מצוי במצב רפואי קשה אולם יש בנתון זה של העדר אכיפה כלפיו כדי להשפיע על מיצוי הדין ביחס לנאשמים האחרים מטעם של אכיפה בררנית ומכאן שיש להקל בעונש שיוטל עליהם. ביחס לבן גם נטען כי מדובר בנאשם ללא השכלה שלא הבין לעמק את מה שעשה ועם זאת הודה במיוחס לו.

בסופו של דבר השופט אבישי כהן קיבל את בקשת המדינה באשר לעונשו של האב בריצוי חצי שנת עבודות שירות, אולם את עונשו של הבן קיצר בחודש ל-9 חודשים, כדי שניתן יהיה להסתפק בעבודות שירות ולא במאסר בפועל.  "בשים לב לעיקרון אחידות הענישה לא מצאתי מקום להטלת עונש מאסר בפועל על נאשם 2 בשל העדר טעמים רפואיים, לאור נסיבותיו האישיות ונוכח העבירות בהן הורשע יש לגזור עונשו ברף הגבוה של מאסר בדרך של עבודת שירות.  נתתי משקל לחיסכון בזמן שיפוטי, לנטילת האחריות, העדר עבר פלילי והסרת המחדל", כתב השופט כהן בגזר הדין.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected] 
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר