היום (רביעי) החל משפטו של יחזקאל ורשויאר מירושלים אשר הוגש נגדו כתב אישום לפיו הוא כרת ראש של חמור צעיר בחמש מכות גרזן בסמוך לבית הקברות הצמוד לשער הרחמים. בזמן עריפת ראשו, החמור הצעיר ניסה ללא הצלחה לברוח ממר גורלו. לאחר כריתת ראש החמור, ורשויאר נאשם כי לקח את הראש, טיפס איתו לבית הקברות ותלה אותו על גדר הצמודה לקברים כשפניו אל הקברים ואחורי ראשו אל עבר שער הרחמים.

ורשויאר לא מודה במיוחס לו. במקביל, מעצרו של ורשויאר הוארך בכחודש וחצי. עורך דינו של ורשויאר, משה פולסקי, טען בבית המשפט כי ורשויאר לא ניסה לפגוע באיסלאם אלא חיפש "מצווה ייחודית של פטר חמור".

לטענת פולסקי אין להמשיך את מעצרו של ורשויאר מכיוון שהעבירות המיוחסות לו אינן מהוות עילת מעצר. פולסקי הוסיף כי במקרים אחרים אנשים נעצרו כשהניחו ראש של חזיר על מצבות בכוונה לבזות את האיסלאם, אך ורשויאר לא הניח ראש חזיר ולא התכוון לבזות את האיסלאם.

פולסקי ביקש לשחרר את ורשויאר למעצר בית, אך הפרקליטות התנגדה לכך ובית המשפט קיבל, נכון לעכשיו, את עמדת הפרקליטות. עם זאת, לורשויאר ייערך תסקיר מעצר עד לקראת סוף החודש הבא ואז בית המשפט יחליט האם לשחררו למעצר בית.