בית המשפט העליון דחה את ערעורו של אדם בן 70 שביצע עבירות מין בבתה הקטינה של אשתו, לאחר שנגזרו עליו 18 חודשי מאסר בגין העבירות בהן הודה במסגרת כתב אישום מתוקן.

"למען הזהירות": שופטי העליון יגבילו את עצמם בבחירת שופטים | פרסום ראשון

המורשע טען כי יש להתחשב בו יותר בשל נסיבותיו האישיות וחלוף הזמן ממועד ביצוע העבירה, ועל כן דרש כי במקום שנה וחצי מאסר בפועל הוא ירצה עבודות שירות.

הפרקליטות לא הגישה ערעור בתיק על קולת העונש, כך שלפי הוראות חוק סדר הדין הפלילי בית המשפט אינו יכול להחמיר את העונש שהוטל על עבריין המין.

עם זאת, כאמור, בית המשפט העליון דחה את ערעורו של עבריין המין ורמז כי ייתכן והיה מגיע לו עונש חמור יותר משהוטל עליו על ידי בית המשפט המחוזי בלוד.

השופטת יעל וילנר כתבה: "אין בידי לקבל את טענת המערער, שלפיה בית המשפט המחוזי לא העניק, במסגרת גזירת העונש, משקל מספק לשיקולים שעומדים לטובתו. כמפורט לעיל, בית המשפט המחוזי נתן דעתו לנסיבות האישיות של המערער, וביניהן גילו, מצבו הבריאותי והמשפחתי, ונטילת האחריות על מעשיו".

"בית המשפט הוסיף ועמד על מאמצי השיקום של המערער, והעניק לכך משקל בגזר הדין. שיקולים אלו אף הובילו את בית המשפט לגזור את עונשו של המערער בחריגה משמעותית לקולא ממתחם העונש ההולם. המערער זכה, אפוא, להקלה ניכרת בעונשו לאור שיקולים כאמור. משכך, מובן כי עונש המאסר שהוטל על המערער אינו מצדיק את התערבותנו, ואף רחוק מכך".