המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר ערר על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב לשחרר ממעצר קטין בן 14.5 אשר הוגש כנגדו כתב אישום המייחס לו עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח ולהעבירו למעון נעול עד לתום ההליכים נגדו. הקטין, לצד קטין נוסף, הגיעו לתל אביב כשהם מצוידים בסכינים במטרה לרצוח חייל צה"ל ונתפסו בסמוך לתחנת אוטובוס במרכז העיר רגע לפני ביצוע המעשים, בזכות עירנות כוחות הביטחון.

בכוונה לפגוע בחיילים: כך ניסו בני 14 לבצע פיגוע ברכבת בתל אביב

כנגד הקטין, הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו כתב אישום המייחס לו ולקטין נוסף עבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח. על פי עובדות כתב האישום, בחודש נובמבר האחרון, ועל רקע המלחמה שפרצה ביום 7.10.23, החליטו שני הקטינים לרצוח חייל צה"ל בדקירות סכין ובכך להפוך ל"שהידים". השניים נסעו לתל אביב כשהם מצוידים בשתי סכינים ובהגיעם לתחנת "מסוף 2000" בתל אביב, צעדו הלוך ושוב באיטיות ברחוב ארלוזורוב הסמוך לתחנה במטרה לאתר חייל צה"ל. שוטרי סיור שהבחינו בהתנהגותם החשודה ערכו חיפוש על גופם, מצאו את הסכינים ועצרו אותם. בית המשפט החליט על שחרורו של הקטין ממעצר והעברתו למעון נעול עד לתום ההליכים נגדו.

הפרקליטות, באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית, עו"ד רחל מטר ועו"ד נועה עזרא-רחמני, הגישה ערר על ההחלטה לשחרר את הקטין למעון נעול בטענה כי אין מדובר בחלופת מעצר המספקת מענה למידת המסוכנות הנשקפת מהנאשם בפרט על רקע המניע הלאומני האידיאולוגי המובהק העומד בבסיס העבירה שביצע, והכל בשים לב למצב הביטחוני הנפיץ השורר כיום בתוך ישראל, בעודה מצויה בלחימה.

הפרקליטות טענה כי המעשים של הקטין לא התרחשו במסגרת אירוע קצר או נקודתי, אלא כללו תכנון ושקילה ממושכים ביחד עם האחר במשך כשבועיים, בסמוך לאחר פרוץ המלחמה, הצטיידות בשתי סכינים גדולות, נסיעה ארוכה לתל אביב, הסתרת הסכינים על הגוף וחיפוש מטרה פוטנציאלית. יש במעשים אלו כדי לבטא תעוזה, נחישות ומניע אידיאולוגי עז.

הפרקליטות מדגישה כי למרבה הצער, זו אינה הפעם הראשונה שנערים צעירים עד מאד, ואף צעירים מנאשם זה, פועלים באותו האופן וכי הסיכון האדיר שבמעשים אלה התממש לא פעם בעבר, ואף עלה בחיי אדם.

לפיכך סבורה הפרקליטות כי שגה בית המשפט בהחלטתו לשחרר את הקטין למעון נעול, ומבקשת מבית המשפט הנכבד לקבל את הערר ולהורות על מעצרו של המשיב מאחורי סורג ובריח עד לתום ההליכים נגדו.