14 קורבנות נדרשו לשלם סכומים הנאמדים בעשרות אלפי שקלים לארבעה חשודים בני 20, 22, 36 ו–41  תושבי הצפון שהתחזו לקטינה כבת 14-15 בשיחות צ'אט באינטרנט ולאחר מכן סחטו אותם ודרשו מהם לשלם כדי שעניינם לא יופץ ברבים. כך עולה בתום חקירה שהתנהלה במחוז המרכז במשטרה עם הגשת הצהרת תובע כנגד ארבעת החשודים.

בקשה מבית המשפט: בטלו פסק דין בשל התנהלות הפרקליטות והשב"כ | פרסום ראשון
קטינים פלסטינים שוחררו מעסקת החטופים, וגנבו רכבים ממרכז הארץ | כל הפרטים

את התלונה במשטרה הגיש קשיש כבן 70 לפני כחודש בטענה כי נפל קורבן לסחיטת כספים ואיומים זאת אחרי שהתכתב כביכול עם "קטינה" שבדיעבד הסתבר כי היא לא אחרת מאשר שני תושבי הצפון.

מהתלונה עולה כי הקורבן נכנס לצ'אט המיועד למבוגרים, שם הכיר את ה"קטינה" והתכתב עמה ועפ"י מידע שמסר "לה", הצליחו החשודים לאתר אותו ולסחוט ממנו באיומים עשרות אלפי שקלים, בתואנה כוזבת כי הינם חברי עמותה למען נפגעות עבירות מיניות ואם לא ישלם הם יחשפו אותו בפני משפחתו ובתקשורת. 

סמוך למועד הגשת התלונה נסחט הקורבן פעם נוספת ושוטרי הימ"ר נערכו לפעילות סמויה לשם לכידת החשודים. יומיים לאחר מכן תואמה הפגישה סמוך לתל מונד כשהבלשים אורבים באזור ומתעדים את רגע העברת הכספים בין המתלונן לשניים מהחשודים. 

בתוך כך, בלשי הימ"ר זינקו ממוקם והחלו לנהל מרדף אחר החשודים שניסו להימלט בנסיעה פרועה, תוך סיכון חייהם של השוטרים והאזרחים שהיו במקום. 

בתום מרדף מסוכן נעצרו השניים בני 20 ו –36 והם נלקחו לחקירה במסגרתה הוברר כי מדובר בחקירה מורכבת יותר ומעורבות חשודים נוספים שנעצרו בהמשך. עפ"י החשד, היקף הכספים שסחטו החשודים החל מחודש מרץ 2023 מגיע לכ-350 אלף ש"ח מ- 14 קורבנות שונים באותה השיטה.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, בהתאם לצורכי החקירה ואתמול הוגשה נגדם בביהמ"ש השלום בראשל"צ הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדם כתב אישום בגין עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לעשות פשע ועבירות הקשורות בהלבנת הון.