חוקרי מחלק פשעים במשטרת רמת גן-בני ברק פתחו בתחילת החודש בחקירה סמויה עם קבלת תלונה על זיוף צ'קים והתחזות לאחר. במסגרת החקירה הצליחו החוקרים להתחקות אחר זהות שני חשודים, תושבי רמת גן בני 26 ו-32, וקשרו אותם לעוד מס' תלונות דומות שהתקבלו.

בצל המלחמה: עתירה נוספת נגד המשך השתמטות חרדים | פרסום ראשון
לא פיצח את השיטה: עשרות ארגזי פיצוחים נגנבו, הנהג נעצר

בלשי משטרת רמת גן- בני ברק פשטו על ביתם של החשודים ועצרו אותם, עפ"י צו בימ"ש. במהלך חיפוש בביתם ברמת גן, איתרו ותפסו הבלשים תעודות זהות מזויפות, תלושי שכר מזוייפים, ארבעה פלאפונים, כרטיסי sim, מצלמות וצ'ק החשוד כגנוב.

במסגרת חקירה מורכבת, הצליחו החוקרים להתחקות אחר פעולותיהם של החשודים. בתוך כך, החשודים זייפו צ'קים כולל זיוף הפרטים בהם ואף זייפו תלושי שכר ותעודות זהות.

החשודים ניצלו את תמימותם של אזרחים ובעלי עסקים כאחד, השתמשו בצ'קים גנובים ומזויפים, הן לפריטתם בחנויות חלפנות כספים (צ'יינג') והן להונאת אזרחים תמימים ואף בעסקים שונים. החוקרים קשרו את החשודים ל-12 עסקאות שונות בסכום כולל של 100,600 שקלים שחולקו באמצעות צ'קים גנובים.

עם סיומה של החקירה, יח' התביעות של משטרת מחוז ת"א, הגישה כתב אישום נגד החשודים בעבירות התחזות כאדם אחר במטרה להונות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף בכוונה לקבל דבר, קבלת דבר במירמה, החזקת נכס חשוד כגנוב, היזק לרכוש במזיד וכן בקשה למעצרם עד תום ההליכים.