בשירות בתי הסוהר (שב"ס) ובמשטרה פתחו הבוקר (שני) בחקירה בעקבות אירוע השלכת רימון סמוך לחומת מתקן הכליאה בבית מעצר אבו כביר ביפו.

תחילה, במהלך הלילה הוזעקו סוהרים ואנשי סגל בבית המעצר אבו כביר בעקבות שמיעת קול נפץ עז סמוך לחומת מתקן הכליאה. מתחקור ראשוני עולה החשד לפיו לעבר החומה הושלך רימון רסס שלא גרם לנפגעים. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

מ"מ נציב שב"ס גונדר קובי יעקובי, קיים הערכת מעצב בעקבות האירוע במהלכה שיבח את פעולתם של לוחמי שב"ס תוך שהוא מנחה על המשך מאבק נחוש ותקיף כנגד מחוללי פשיעה בבתי הסוהר תוך גילוי אפס סובלנות כלפי אלו המבקשים להפר את הסדר והמשמעת.

האירוע התרחש לאחר שאתמול, במסגרת מה שמכנים בשב"ס כחיזוק המשילות בבתי הכלא, חיפוש בתאו של האסיר קוטייר עודה, מראשי ארגוני הפשע הבכירים והמשמעותיים במדינה, אמצעים האסורים בהחזקה אשר נתפסו.

בשב"ס חושדים כי אמצעים אלו הוברחו לאסיר עודה במטרה לאפשר לו להמשיך את פעילותו הפלילית מחוץ לכותלי הכלא גם בעת שהותו מאחורי סורג ובריח. האירוע החמור התרחש כבר בימיו הראשונים של גונדר קובי יעקבי, מ"מ נציב שב"ס שהחליף בתפקיד את רב גונדר בדימוס קטי פרי.

עוד נציין כי בחודש מאי 2019 התרחשו מספר אירועים חמורים במהלכם נורו יריות לעבר עמדת מגדל התצפית בכלא מעשיהו ברמלה, שבוע קודם לכן הושלך רימון לעבר בית הסוהר ובמקביל הונח מטען ברכבו של קצין מודיעין של שב"ס המתגורר באלעד. גם אז סברו בשב"ס ובמשטרה כי מי שעומד מאחורי המעשים הוא ארגונו של עודה, ובהמשך גם בוצעו מעצרים מקרב אנשיו.

עתה לאחר התבטאויותיו של השר לביטחון לאומי להקשיח את ההתנהלות מול האסיר עודה וכן של שאר האסירים הפליליים ועם מינויו של גונדר יעקבי, לא מן הנמנע כי גורמי פשיעה מנסים להוכיח את חוסנם ויכולותיהם ובמקביל להלך אימים על סוהרים ואנשי סגל בשב"ס.