בית המשפט העליון דחה את ערעורם של המחבלים מחמד חדור ונזיה עוויווי אשר ביצעו פיגוע דריסה בירושלים בשנת 2019 בו נפצעו שני בחורי ישיבה חרדיים – אברהם ארנד ואליהו פוקס.

תחילה נחקר האירוע כתאונת דרכים אולם לאחר מספר חודשים בעקבות מאבק ארגון חוננו נעצרו המחבלים. לפני ארבעה חודשים גזר עליהם בית המשפט המחוזי בירושלים 11 ו-16 שנות מאסר. שופטי העליון דחו את ערעור המחבלים, שהיו קטינים בעת האירוע, והותירו את עונשי המאסר שנגזרו על המחבלים על כנם. את נפגעי העבירה מייצג עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את נפגעי העבירה מסר: "כעת מגיעה לסיומה פארסה ארוכה של מחבלים ארורים שניסו לרצוח יהודים ואח"כ להערים על מערכות המדינה בכל דרך. מלכתחילה העונש שהוטל על המחבלים מיקל ביותר וטוב שבית המשפט העליון לא נתן יד להמשך ההקלה עם המחבלים. הגיע הזמן לדרוש שגם לאחר שחרור המחבלים בעוד עשור או שניים יורחקו המחבלים מהמדינה לצמיתות".

כזכור, בחודש מרץ 2019 שני המחבלים דרסו באמצעות רכבם שני הולכי רגל יהודים סמוך לשער יפו בעיר העתיקה בירושלים. על פי כתב האישום שני הצעירים - תלמידי ישיבה, עמדו על המדרכה וחיכו שהרמזור האדום יתחלף, כאשר לפתע הגיח רכב ובו שני המחבלים, עלה על המדרכה ופגע בהם.

לפי עדות אחד הפצועים, נסע הנהג לאחור וניסע לדרוס אותם שנית. משלא הצליח יצאו שנים מהרכב, היכו את הפצועים, בעטו בהם ולאחר מכן נמלטו מהמקום. הם נעצרו בתום סריקות. למרות עדותם של הנפגעים ועדי ראייה נוספים המשטרה חקרה את האירוע בתחילה כתאונה ולא כפיגוע והמחבלים נעצרו ושוחררו לביתם.

ארגון חוננו ניהל מאבק ארוך בכדי להוכיח כי מדובר בפיגוע טרור. רק לאחר מספר חודשים לאור התפתחות שהייתה השב"כ נכנס לחקירה והאירוע הוכר כלאומני והמחבלים נעצרו עד תום ההליכים והואשמו בגין מעשה טרור של ניסיון רצח.