חטיבת התביעות המשטרתית בלכיש הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד תושב ברור חיל בן 49 בגין אישומים של הלנה והעסקה של עובד זר. במקביל, כתב אישום הוגש נגד השוהה הבלתי חוקי  בגין שהייה בלתי חוקית ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

ראשיתה של החקירה החלה בשבוע שעבר במהלך סריקה של שוטרי תחנת שדרות לאיתור שוהים בלתי חוקיים באזור התעשייה ספירים בשער הנגב במהלכה איתרו באחד המפעלים תושב השומרון מזה חודשים שוהה, עובד ולן במפעל בניגוד לחוק לאחר שהיתר השהייה שלו בוטל ולא חודש בשל מלחמת חרבות ברזל.

מחקירה שנערכה באשר להעסקתו, עלה כי השב"ח הועסק ע"י סמנכ"ל המפעל מזה תקופה ארוכה, תוך ידיעה שאין ברשותו אישור שהייה ועבודה תקף ותוך התעלמות מוחלטת מהחוק, במיוחד בתקופה רגישה זו. עוד אותרו בחקירת המשטרה, תכתובות בין הנאשם לעובדים נוספים באשר לעובדה כי אישור העבודה של השב"ח פג, וכי נערכות ביקורות של המשטרה בנושא.

לאור הממצאים, הגישה כאמור חטיבת התביעות המשטרתית בלכיש, כתב אישום נגד הנאשם ונגד השוהה הבלתי חוקי. לשם המשך פעילותו של המפעל ועל מנת למנוע את סגירתו למשך 30 ימים בשל העבירה, השית מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן, על המפעל תנאים בהם ערבויות של למעלה ממיליון שקלים וכן תנאים נוספים שיאפשרו המשך פיקוח ואכיפה.