הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר

זאת מעבר ל200 אלף ₪ שכבר קיבלה מהמוסד לביטוח לאומי. העובדת ניהלה חנות רשת בדרום. במסגרת תפקידה נדרשה ע״י הרשת לנקות את האבק מהמדפים העליונים של החנות שהיו בגובה של כ-3 מטרים. התובעת עלתה על הסולם שהיה תקול ולא יציב בכדי לנקות את המדפים העליונים הגבוהים, ניגבה את המדפים מאבק, האבק נכנס לעין שלה נבהלה ועזבה בפתאומיות את האחיזה בסולם, איבדה שיווי משקל ונפלה מגובה .

עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)
עורכת הדין ענת אשכנזי (צילום: יח''צ)

כתוצאה מכך נגרמו לתובעת נזקי גוף קשים בגוף ובנפש, ובשל מצבה לא שבה לעבודה וגם פוטרה. במועד התאונה הרשת היתה המעסיקה של העובדת. ההלכה הפסוקה קובעת כי למעסיק קיימת חובת זהירות כלפי העובד שלו והוא מחויב לנקוט את כל האמצעים לרבות שיטת עבודה בטוחה ולוודא שעובדיו יוכלו לבצע את עבודתם בביטחה. יתרה מזו- מקום עבודה בו העבודה מחייבת גם ניקיון, אז על המעבידים מוטלת חובה מוגברת לשמור על בטיחות העובדים ולקבוע נהלי עבודה ברורים.

עובר לתאונה הרשת לא קבעה הנחיות בטיחות לאופן בו התובעת אמורה  לבצע את הניקיון, לא ביצעה הדרכות, לא הקפידה על נהלי עבודה בכלל ועל נהלי עבודה בגובה בפרט ואף לא סיפקה לתובעת  סולם תיקני. התובעת הגישה תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי, התאונה  הוכרה ע"י כתאונת עבודה.

כמו כן התובעת הגישה  באמצעות עו"ד ענת אשכנזי תביעה  לבית משפט כנגד הרשת כאמור, בסיכומו של דבר עו"ד אשכנזי  הצליחה להוכיח את הרשלנות של הרשת , והגיעה להסדר פשרה עם חברת הביטוח של הרשת שתשלם לתובעת פיצוי בסך 400 אלף שקלים,  ובית המשפט העניק תוקף של פסק דין להסדר הפשרה.

הכתבה באדיבות פורטל המשפט obiter.co.il

הכתבה הינה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת אוביטר, במידה ומצאתם טעות בכתבה מוזמנים לשלוח את התיקון למייל: [email protected]    
(לצורך איתור מהיר של הכתבה, חשוב להקפיד לכלול במייל את הלינק של הכתבה).

הכתבה נכתבה בשיתוף אוביטר