מח"ש הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד נצ"מ ירון דהן, קצין בכיר ומפקד היחידה הטקטית במג"ב, המייחס לו מעשה מגונה שלא במסגרת תפקידו.

נס בפיגוע בשכם: הקסדה שהצילה את חייו של לוחם המילואים
דקר אותה בצווארה ופניה: כתב אישום בפרשת רצח התיירת בת"א

על פי כתב האישום, שנחקר על ידי צוות דרום והוגש באמצעות עו"ד רותם מלמוד דוד מהמחלקה לחקירות שוטרים, בעת ששהו הנאשם והמתלוננת בחדר סגור בו יש מתקן למזיגת מים במתחם מגרשי טניס בקרית גת, הניח הנאשם את ידו על כתפה של המתלוננת והחל להתקרב אליה ולשוחח עמה. המתלוננת נרתעה ממעשיו, התרחקה ממנו וניסתה למלא מים מהברזייה. הנאשם נצמד אליה ושאל אותה באיזה תפקיד שירתה בצבא והיא השיבה לו כי שירתה כמדריכת אימון גופני. אז הנאשם ליטף את גופה עם ידיו, הטיח בה "עם הצמיגים האלה היית מדריכת כושר?" והמשיך ללטף את גופה ואת ראשה. במקביל שאל אותה מתי יוכלו להיפגש לשתות בירה יחד, המתלוננת סרבה ועזבה את המקום.

כתב האישום הוגש בתום חקירה שהתנהלה במח"ש. חשוב להדגיש כי מדובר בקצין בכיר מאוד הנושא תפקיד משמעותי. לאחרונה מתנהלות במח"ש מספר חקירות הקשורות בשוטרים המייחסות להם עבירות לרבות הטרדה מינית, כך למשל קצין ממחוז מרכז ששתל מצלמה בתא השירותים של שוטרות, ושוטר ממוקד 100 באותו מחוז שנתפס כשהוא מסיע ברכבו שני קטינים אותם הכיר ברשת החברתית, וכן מספר מקרים נוספים.

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל, כהן מסר בשמו של נצ"מ דהן כי "לאחר 31 שנים של שירות המדינה ביחידות מיוחדות, וכמפקד החטיבה הטקטית במשמר הגבול, נצ"מ דהן הציל את תושבי קיבוץ ניר עם וכן חלק לא ידוע מתושבי שדרות בשביעי לאוקטובר. "לאות תודה", העמידה אותו המדינה לדין על מעשה קל ערך שאין בו מובהקות מינית כלל. הוצע לו לסגור נגדו את התיק הפלילי ובלבד שיודה בעובדותיו וישלם פיצוי למתלוננת. נצ"מ דהן החליט למרות זאת, לעמוד על חפותו ולהוכיחה בבית המשפט ולא להודות במה שלא עשה. יקרא כל אחד את עובדות כתב האישום (המוכחשות על ידנו) וישפוט בעצמו אם בעבירה מדובר".