פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד צ'מינדה פוספה טהנה והגה (36), שוהה בלתי חוקי מסרילנקה, שחטף צעירה וכלא אותה לאחר שהסתנן ושהה שלא כדין במדינת ישראל.

ברגע האחרון: נעצרו שני חשודים עם נשק טעון ותחמושת
מעשים מגונים בילדים בני 4 עד 7 במלון למפונים: זהו החשוד שנעצר

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ספיר מרדכי מפרקליטות מחוז ירושלים, הנאשם הינו נתין סרילנקה שהסתנן לישראל, שהה בה מספר שנים, ואף עבד בה ללא אשרה. במהלך שהייתו הכיר את המתלוננת, השניים התיידדו ואף היו בקשר זוגי לזמן מה. על פי כתב האישום, באפריל 2021 גורש הנאשם לסרילנקה, אולם בהמשך אותה השנה הציע הנאשם למתלוננת להביא את בתה לישראל באופן לא חוקי בתמורה ל-20,000 שקלים. המתלוננת נענתה להצעתו, והשניים הסתננו לישראל דרך גבול ישראל-ירדן.

בחודש ינואר האחרון החליט הנאשם לחטוף את בתה של המתלוננת לשם סחיטת המתלוננת. הנאשם שכר יחידת דיור באבו גוש, וביצע בה התאמות שיאפשרו את כליאתה. עוד באותו היום, פנה הנאשם לחברו וביקש ממנו כי ימתין ברחוב בו עבדה המתלוננת, וידווח לו כאשר רואה אותה יוצאת מביתה. בעת שיצאה, לאחר שחברו של הנאשם דיווח לו על המתרחש, הגיע הנאשם לבית בו עבדה המתלוננת, בו שהתה גם בתה. הנאשם הציג לבת המתלוננת מצג שווא כי אמה נורתה ונדרסה בפיגוע, ועליה להתלוות אליו במהירות לבקר את אמה בבית החולים. הנאשם הסיע את בתה של המתלוננת ברכבו ליחידת הדיור באבו גוש, ואמר לה בכזב כי הוא ממתין לעדכון באשר לבית החולים בו נמצאת המתלוננת.

כדי למנוע ממנה ליצור קשר עם אחרים, הציע הנאשם לבתה של המתלוננת כי יטעין את מכשיר ה-SIM שלה לגלישת אינטרנט בחנות התקשורת הקרובה. במקביל, עודכנה המתלוננת מקרוב משפחה כי גבר ענה לטלפון של בתה, ומששמעה זאת החלה המתלוננת להתקשר לבתה ללא הרף. בשלב מסוים ענה הנאשם לשיחה וציין בפנייה כי בתה אצלו עד אשר תשלם לו סכום של 50,000 שקלים, וכי אם לא תפקיד בתוך שלושה ימים סכום זה לחשבונו של אביו בסרילנקה, ייקח את בתה לירדן.

במספר הזדמנויות שאלה בתה של המתלוננת מצבה של אמה, עד אשר התוודה הנאשם במצג השווא כי האם לא נפצעה. עם הישמע המידע בתה החלה לבכות ולצעוק עד שהנאשם השתיק אותה וחסם את פיה בידיו ונעל אותה בדירה.

לאחר שדיווחה המתלוננת למשטרה על שארע, פרצו בלשים לדירה וחילצו משם את בתה. כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הסתננות לאחר גירוש מן הארץ, מתן מחסה או סעד אחר למסתנן, חטיפה לשם סחיטה, כליאת שווא, סחיטה באיומים, גניבה ותקיפה סתם.

הפרקליטות ביקשה מביהמ"ש להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.