נשק מסוג עוזי, שמונה אקדחים, 30 מחסניות, מאות כדורי תחמושת בקטרים שונים, 10 רימוני הלם, סנוור ופריטי אמצעי לחימה (אמל"ח) שהוחזקו בניגוד לחוק , נחשפו על ידי שוטרי מחוז המרכז במסגרת אכיפה מוגברת שבוצעה כנגד מחוללי פשיעה בחברה הערבית. 

בשלל האמל"ח נתפסו ידיות הסתערות, דורגלים, שכפ"צים ומתאמים. שוטרי תחנת כפר קאסם, לוחמי יס"מ שרון ולוחמי החטיבה לבט"פ במג"ב ביצעו במהלך היום  פעילות מבצעית מוגברת בכפר קאסם, במסגרת המאבק העיקש וחסר הפשרות של משטרת ישראל נגד שימוש והחזקה לא חוקית באמל"ח בידי גורמים פליליים ואחרים. 

בתוך כך, השוטרים ביצעו חיפוש ממוקד בשטח פתוח בעיר בסיוע יחידת הכלבנים של מחוז מרכז וחבלני המשטרה, במסגרתה נחשפו לשלל נשק ותחמושת שהוחזקו במקום על ידי גורמי פשיעה. חבלני המשטרה סרקו את המקום ובחנו את פריטי האמל"ח, על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה נוספת לציבור, ובסיום הועברו כלל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

במשטרה מציינים כי. "תפיסת אמצעי הלחימה היום, מצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים למען שלום הציבור הנורמטיבי, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי הפשיעה".